söndag 26 februari 2017

پناهجو نمای ایرانی با یک و نیم کیلو گرم ماده مخدر شیشه در فرودگاه سیدنی دستگیر شد

پناهجو نمای ایرانی با یک و نیم کیلو گرم ماده مخدر شیشه در فرودگاه سیدنی دستگیر شد

پناهجوی ایرانی مقیم استرالیا که گفته بود در کشورش جانش در خطر است و اینگونه اقامت گرفته بود، چندین مرتبه به ایران سفر کرد و حتی ازدواج نمود، با یک و نیم کیلوگرم ماده مخدر شیشه در فرودگاه سیدنی دستگیر شد!
16797933_1007106622766449_1532774861236288475_o
به گزارش «محبت نیوز» این روزها بازار بحث در بین پناهجویان ایرانی در کشورهای مختلف بر سر اینکه چرا آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی درهای ورودشان را به روی پناهجویان ایرانی بسته اند، بسیار داغ است. شاید اشکال کار از آندستهپناهجونمایانی باشد که به سودای یک زندگی آزادتر و بهتر ترک وطن کرده اند و بدون  اینکه هیچ مشکل خاصی جان و امنیت آنان را تهدید کند راهی دیگر کشورها شده و با ارائه کیس پناهندگی اقامت این کشورها را کسب نموده و پس از آن به راحتی و به طور مداوم به ایران بازگشته و در آرامش خاطر به سیاحت و سرمایه گذاری و …در زادگاهشان پرداخته اند.
حالا یک پناهجو نمای ۳۱ ساله ایرانی بنام «وحید رضا آزادپور صالح» پس از قاچاق ۱/۵ کیلو متامفتامین(ice) در فرودگاه سیدنی استرالیا و دستگیریش توسط ماموران گمرک با خطر حبس ابد روبروست.
به نوشته وبلاگ اطلاع رسانی پناهندگان و مهاجران، او که در سال ۲۰۱۱ با کشتی به استرالیا رفته بود در حالی موفق به دریافت اقامت استرالیا شد که گفته بود در ایران در صورت بازگشت با خطر مرگ روبروست، او پس از دریافت مدرک مسافرتی استرالیا بنام تراول داکومنتس چندین بار به ایران سفر کرد که سال گذشته پس از ازدواج در ایران و بازگشت به استرالیا با مقدار ۱/۵ کیلو مواد مخدر در فرودگاه سیدنی بازداشت و روانه زندان شد ، اکنون درخواست ضمانت او برای رهایی و آوردن همسرش رد شده و در صورت اثبات جرم تمام عمرش را پشت میله زندان خواهد گذراند.
بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف بر اساس شواهد اداره مهاجرت وی بعد از دریافت اقامت، چندین بار به ایران سفر کرده بود و مدت زمان اقامتش در ایران نسبت به زمانی که در استرالیا بود بیشتر شده بود وحتی گزارش در یکی از سفرهایش به ایران ازدواج کرده بود. او بعداز آنکه ماموران گمرک فرودگاه در چمدانش یک ونیم کیلو گرم مواد مخدر را که درحوله ای سفید پیچیده شده بود، پیدا کردند دستگیر شد، درحالی که ازطریق شرکت هواپیمایی امارات درحال بازگشت به استرالیا بود.
شخص مذکور درشرایطی با مدارک موقت استرالیا(تراول داکیومنت) مسافرت میکرد که همزمان دارای گذرنامه ایرانی بود.
و همه این اتفاقات درحالی روی می دهد که این شخص در زمان پناهجویی به ماموران ادره مهاجرت استرالیا گفته بود که ماموران ایرانی درجستجوی او هستند و در ایران امنیت جانی ندارد!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar