tisdag 14 februari 2017

احزاب اسلامی پاکستان خواستار جایگزینی «روز عفاف» بجای ولنتاین هستند

مخالفان اسلامگرا با برپایی مراسم روز ولنتاین در برخی از شهرهای پاکستان از جمله کراچی اعتراض کرده‌اند.
جوانان پاکستانی به شعار دادن علیه روز ولنتاین در لاهور در 14 فوریه فریاد، 2013. تنظیم کننده رسانه های پاکستان، چهارشنبه تلویزیون و رادیو خواسته برای جلوگیری از توهین به احساسات مذهبی و فاسد کردن جوانان این کشور در پخش برنامه های روز ولنتاین است.  عکس از خبرگزاری فرانسه / عارف علی (عکس باید عارف علی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ خوانده شده)
به گزارش «محبت نیوز» دادگاه عالی اسلام‌آباد گفته است که ولنتاین بخشی از فرهنگ مسلمانان نیست.براساس رای دادگاه اسلام‌آباد برپایی جشن مربوط به روز ولنتاین در اماکن عمومی ممنوع اعلام شده است.
به گفته بی بی سی، دادگاه عالی اسلام‌آباد، همچنین از رسانه‌ها خواسته است تا تبلیغاتی درباره این روز منتشر نکنند.رای دادگاه در پاسخ به شاکی خصوصی بود که گفته بود روز ولنتاین و برپایی جشن مربوط به آن، مخالف تعلیمات اسلامی است.
همچنین مخالفان اسلامگرا با برپایی مراسم روز ولنتاین در برخی دیگر از شهرهای کشور از جمله کراچی اعتراض کرده‌اند. سال گذشته ممنون حسین،رئیس جمهور پاکستان، گفته بود که روز ولنتاین رسمی غربی است که در سنت‌های پاکستان وجود ندارد.
بسیاری از گروه‌های اسلامی در پاکستان نیز بر این عقیده‌اند که روز ولنتاین، ارزش‌های غربی را به جوانان تحمیل می‌کند. البته این مورد برای نخستین بار اتفاق نمی افتند و با اینکه مراسم روز ولنتاین در شهرهای بزرگ پاکستان هواداران خود را دارد اما در گذشته نیز مقامات محلی برخی از نقاط پاکستان این مراسم و برپایی آن را ممنوع اعلام کرده بودند.
چند سال پیش نیز در اعتراض به برگزاری مراسم روز ولنتاین، برخی هواداران احزاب اسلامی در پاکستان خواسته بودند تا با توجه به فرهنگ کشور روزی به نام “عفاف” جایگزین روز ولنتاین شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar