fredag 17 februari 2017

بازداشت کشیش ارتدوکس به اتهام تلاش برای مسموم کردن رهبر کلیسای گرجستان

بازداشت کشیش ارتدوکس به اتهام تلاش برای مسموم کردن رهبر کلیسای گرجستان

گئورگی کاراکاشویلی، نخست وزیر گرجستان گفته است به طور مستقیم بر روند این پرونده نظارت می‌کند
گرجستانی
به گزارش «محبت نیوز» دادستانی در گرجستان یک کشیش بلندپایه گرجی را متهم به توطئه قتل رهبر کلیسای ارتدوکس این کشور کرد. در چمدان این کشیش که قصد سفر به برلین و دیدار با ایلیای دوم، رهبر کلیسای ارتدوکس گرجستان، را داشت، مقداری ماده کشنده سیانور کشف شده است.
 به گفته بی بی سی، مقام‌های قضایی گرجستان گفته‌اند در چمدان پدر گئورگی مامالادزه سیانور کشف شده است. وی روز جمعه هنگامی که قصد سفر به آلمان را داشت، در فرودگاه تفلیس بازداشت شد.
بطریق ایلیای دوم، رییس ۸۴ ساله کلیسای گرجستان در بیمارستانی در آلمان تحت معالجه است و روز دوشنبه تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت. گفته شده که او ممکن است هدف حمله با این ماده سمی بوده باشد اما این موضوع قطعی و مشخص نیست.
به گفته دولت گرجستان، از بروز “یک فاجعه بزرگ جلوگیری شده است.” گئورگی کاراکاشویلی، نخست‌وزیر گرجستان گفته است: “از یک حمله خائنانه به کلیسا جلوگیری شد.”‌
ایراکلی شتادزه، دادستان کل گرجستان گفته است: “بر اساس شواهدی که تا کنون به دست آمده مشخص است که گئورگی مامالادزه در صدد قتل فردی بوده و با همین هدف از شخصی که هویت او هنوز روشن نیست ماده سمی سیانور خرید. در صورت استفاده از این ماده، مرگ آن فرد اجتناب‍‌ ناپذیر بود.”
دادستانی گرجستان در مرحله کنونی از اعلام این که سوءقصد علیه چه کسی طراحی شده بوده و آیا ایلیای دوم، بطریق کلیسای ارتدوکس گرجستان، هدف آن بوده، خودداری می کند. اما مسئولین می‌گویند فرد متهم می‌خواست مواد سمی را قبل از سفر به آلمان به دست بیاورد.
به گفته دادستان کل گرجستان، بازپرسی از شاهدان و تحقیق درباره پرونده ادامه دارد و افشای جزئیات آن در مرحله کنونی می‌تواند باعث اخلال در انجام تحقیق شود.
با وجود این که دادستانی گرجستان به صورت رسمی نگفته است که هدف این تلاش سوءقصد، بطریق کلیسای ارتدوکس گرجستان بوده است اما اظهارات مقامات در این رابطه این شک و تردید ها را به وجود آورده که سخن در باره اقدامی علیه اوست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar