onsdag 15 februari 2017

سوئد قصد اسکان پناهجویان را در مناطق خاصی از این کشور دارد

سوئد قصد اسکان پناهجویان را در مناطق خاصی از این کشور دارد

تاکنون ۷۰۰۰ خانه خصوصی پناهجویان خالی شده‌اند و تا‌ اخر ماه سپتامبر حدود ۱۰۰۰۰ محل دیگر که اداره مهاجرت با افراد یا شرکت‌های خصوصی قرارداد بسته است، فسخ قرار داد می شود.
پناهندگان کمپ در سوئد
به گزارش «محبت نیوز» اداره مهاجرت سوئد تصمیم دارد تمام کمپ ها و منزل های خصوصی پناهجویان را ببندد و آنها را در اقامتگاه های اداره مهاجرت اسکان دهد.
به گفته رادیو سوئد، با درنظرداشت اینکه تعداد پناهجویان در سوئد کاهش یافته، اداره مهاجرت تصمیم گرفته تمام کمپ‌ها و خانه‌های خصوصی پناهجویان را ببندد و تمام پناهجویان را در اقامت‌گاه‌های این اداره اسکان بدهد. افرادی که به یک محل عادت کرده واجتماعاتی دوستانه را تشکیل داده‌اند، اکنون مجبور خواهند شد به مناطق دیگری بروند و تمام این پروسه را مجدد از سر بگیرند.
بر اساس همین گزارش، ساکنین چهار کمپ پناهجویی در استکهلم، به محلات دیگر منتقل خواهند شد. براساس اظهارات اداره مهاجرت، در قدم اول تلاش خواهد شد که این پناهجویان را در کمون مربوط اسکان بدهند، قدم بعدی جستجوی مسکن در مناطق اطراف کمون خواهد بود و در نهایت پناهجویان در یکی از مناطق شمالی کشور انتقال خواهند یافت.
برنامه انتقال پناهجویان در سوئد از ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ آغاز شده و تا آخر سال جاری به پایان خواهد رسید.
اداره مهاجرت بر این باور است انتقال پناهجویان در محلاتی که مربوط اداره مهاجرت می‌شود هزینه های مالی این اداره را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر پناهجویان از خدمات بهتری نسبت به اقامت‌گاه‌های خصوصی برخوردار خواهند شد، ولی انجام این مراحل چالش‌هایی را در سر راه پناهجویان و اداره مهاجرت نیز گذاشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar