onsdag 22 februari 2017

محسن رضایی: تکلیف شود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

محسن رضایی: تکلیف شود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

  • 1 ساعت پیش
محسن رضاییحق نشر عکسTASNIM
Image captionمحسن رضایی در سه دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد شده بود
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گفته است که اگر "جبهه مردمی انقلاب اسلامی" از او بخواهد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، رد کردن آن برایش "سخت" است.
او در پاسخ به این سوال که اگر این جبهه تازه تاسیس برای نامزدی در انتخابات پیش‌ رو بر او "تکلیف" کند چه خواهد کرد، گفت: "به تکلیف نیروهای انقلاب احترام می‌گذارم. ردکردن چنین تقاضایی برای من سخت است."
وی ابراز امیدواری کرد که فرد دیگری نامزد منتخب این تشکل باشد.
آقای رضایی که در سه دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری ایران، خود را نامزد کرده بود گفت: "قبلا که کاندیدا شدم برای دو منظور بود؛ اول تحول اقتصادی، فرهنگی در کشور و دوم، آماده کردن نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برای به دست گرفتن اداره کشور."
او در سال ۱۳۸۴ کمی پیش از روز رای‌گیری انصراف داد و در دوره‌های بعدی به عنوان یکی از نامزدهای اصولگرایان، از نظر تعداد آرای به دست‌آورده سوم و چهارم شد.
اعضای موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامیحق نشر عکسTASNIM
Image captionاعضای موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که به "جمنا" نیز مشهور شده، در اوایل دی ماه امسال تاسیس شد و در همین مدت کوتاه فعالیت زیادی برای حضور در انتخابات داشته است.
این جبهه از تعدادی وزیران سابق دولت محمود احمدی‌نژاد، (رئیس جمهور سابق)، نمایندگان سابق و فعلی نزدیک به هیئت موتلفه در مجلس و هواداران سابق آقای احمدی‌نژاد تشکیل شده که با توجه به تنوع آن، که بخش عمده‌ای از طیف‌های مختلف گروه‌های اصولگرا را در بر می‌گیرد، به نظر می‌رسد از بازیگران اصلی مقابل حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت ۱۳۹۶ باشد.
محمدحسین رحیمیان (رئیس)، محمدباقر ذوالقدر (رئیس اجرایی)، مرضیه وحید دستجردی، یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده از اعضای اصلی این تشکل هستند.
آقای رضایی هفته پیش به صراحت از این گروه حمایت کرد و گفت: "باید یک بار دیگر جامعه، صنعت و دانشگاه‌های کشور را انقلابی کنیم و باید یک جبهه مردمی و انقلابی شکل گیرد. انتخابات آینده باید نقطه آغاز بازگشت به اهداف انقلابی باشد."
او گفت که دولت آینده ایران باید "انقلابی" و رئیس جمهور آینده ایران نیز باید "فردی انقلابی" باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.
احزاب و گروه‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب جملگی حمایت خود از حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی را اعلام کرده‌اند.
اما در میان گروه‌های متعدد اصولگرا نام‌های زیادی به عنوان نامزدهای احتمالی جناح مطرح شده است.

موضوعات مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar