onsdag 22 februari 2017

بلوف‌های حسن روحانی، حصر مولوی عبدالحمید و روحانیون اهل سنت

بلوف‌های حسن روحانی، حصر مولوی عبدالحمید و روحانیون اهل سنت

کمتر از سه ماه پیش حسن روحانی اعلام کرد که بین شیعه و سنی هیچ تفاوتی نیست و همه زیر لوای اسلامیت هستند، اما روحانیون اهل تسنن می‌گوید حتی در سفرهای داخلی هم با محدودیت روبه رو هستند.
molana_abdolhamid
به گزارش «محبت نیوز» مولوی عبدالحمید، امام جمعه‎ی زاهدان برای نخستین بار در گفتگو با وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران افشا کرده که به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها تنها امکان سفر به تهران را دارد. او همچنین گفته روحانیون اهل سنت دیگر نقاط ایران نیز اجازه سفر به استان سیستان و بلوچستان را ندارند.
او افزوده، شرایط طوری است که غیر از زاهدان و تهران جای دیگر اگر سفر بکنیم به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها، مشکلات ایجاد می‌شود و برای همین سفر نمی‌کنم.
این روحانی سنی نگفته از طرف چه نهادهایی تحت نظر است، اما با اشاره به اینکه گذرنامه‌ام دست خودم است تاکید کرده، بعضی کنفرانس‎ها که دعوت می‎شوم تنگ‌نظری برخی باعث می‎شود جایی سفر نکنم.
گویا او ۱۴ بهمن قصد شرکت در مراسم تشییع شهاب‌الدین شهیدی، از روحانیان اهل سنت خواف در استان خراسان رضوی را داشت اما از انجام سفر منع شده است.
محمدحسین گرگیج، از روحانیان اهل سنت استان گلستان، با انتقاد از ایجاد ممانعت از سفر مولوی عبدالحمید به خواف، خواهان آزادی سفر علمای اهل سنت به سراسر کشور» شده و گفته بود که نگاه مسئولین به علمای اهل سنت امنیتی نباشد.
۲۱ آذرماه سال ۱۳۹۵ روحانی در سخنانی مدعی شد «در جمهوری اسلامی اقلیت‌ها را فرصت می‌داند و معتقد است همه باید از یک حقوق شهروندی برخوردار باشند و همه فرهنگ‌ها در این تفکر زیر لوای فرهنگ اسلامیت قرار دارند».
حسن روحانی، در جمع علمای اهل سنت در نشستی که به مناسبت آغاز هفته وحدت و ولادت پیامبر مسلمانان برگزار شد، گفته «امنیتی دیدن مسئله اقلیت تبعات به دنبال دارد».
او عنوان کرد، «اختلاف یعنی رفتن به لبه پرتگاه و این یعنی از اصل اسلام و قرآن فاصله گرفتیم و جدا شدیم».
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوکبالاترینتلگراف

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar