tisdag 21 februari 2017

جسد برنادت قدیسه فرانسوی بعد از ۱۳۷ سال همچنان سالم است+عکس

جسد برنادت قدیسه فرانسوی بعد از ۱۳۷ سال همچنان سالم است+عکس

گفته می شود برنادت دختری بسیار خوش اخلاق و مهربان بود. وی چندبار گفته بود که بانویی نورانی و مقدس را می بیند و با وی سخن می گوید اما کسی جز او آن بانو را نمی دید.
bernadett
به گزارش «محبت نیوز» برنادت ( معروف به ماری برنادت ) دخترکی که بدون هیچ سوادی از زبان زنی زیباچهره سخن می گفت و مردم را به خداوندی عیسی مسیح بشارت می داد. هر چند مبشران مشهور زیادی در طول تاریخ ظهور نمودند که بعدها کلیسای کاتولیک به برخی از آنان لقب قدیس یا قدیسه را اعطا نمود اما در این بین برنادت یک استثنا به شمار می رود چراکه پس از گذشت سال ها هنوز هم جسدش سالم است و نپوسیده است.
برنادت در جنوب فرانسه، در سال ۱۸۴۴ میلادی در خانواده ای پر جمعیت چشم به جهان گشود.در دوران کودکی او سه فرزند خانوادیشان به دلیل نبود امکانات، بیماری و فقر جان باختند به همین دلیل آموزش و پرورش و تعلیم در خانواده ی آن ها جایگاهی نداشت. برنادت هم تحصیل نکرد اما در کلاس های تعالیم مسیحی که خواهران روحانی به صورت خیریه برپا می کردند، شرکت می کرد.
گفته می شود برنادت دختری بسیار خوش اخلاق و مهربان بود. وی چندبار گفته بود که بانویی نورانی و مقدس را می بیند و با وی سخن می گوید اما کسی جز او آن بانو را نمی دید.
berna5
شاهدان بسیاری گواهی می دهند که او دارای عطایای بسیاری بود و در دوران زندگیش معجزاتی مانند شفای بیماران را انجام می داد، سر انجام او در جوانی و در سن ۳۵ سالگی از دنیا رفت. دلیل مرگ او بیماری طولانی مدتش بود؛ می گویند او در بستر بیماریش به صورت مداوم ذکر می گفت، توبه می کرد.او در طول زندگی به کارهایی مانند خیاطی، گلدوزی، پرستار در درمانگاه و متصدی حفاظت از ظروف مقدس کلیسا پرداخت.
برخی مقامات کلیسا به صحت سخنان برنادت اعتقاد راسخ داشتند و اظهار می کردند که او دختری مقدس بوده است. آن ها برای اثبات سخنانشان و دلایل بسیار دیگری در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۰۹ دست به نبش قبر برنادت زدند و همان زمان بود که با پدیده ای غیر قابل توجیه مواجه شدند؛ جسد دختر قدیسه سالم بود، با این که صلیب و تسبیح او زنگ زده بود اما جسد وی سالم باقی مانده بود.
bernadet56
این جسد توسط پزشکی قانونی بارها بررسی شد و هیچ دلیلی جز مواد معدنی زیادی که در قبر او موجود بود برای این اتفاق نیافتند که آن هم دلیل مستحکم و قابل اعتمادی نبود، به همین دلیل علت اصلی سالم ماندن بدن او را دعاها و پاکی برنادت دانستند.
باری دیگر کلیسا در سال ۱۹۱۹ میلادی بدن برنادت را از زیر خاک بیرون آورد. این بار متوجه شدند که این جسد در حد یک مومیایی سالم مانده است و بدنش تنها کمی کپک زده و یک لایه ی نمک روی بدن او را پوشانده بود.سرانجام جسد برنادت باز هم به تابوتش بازگردانده شد.
از این موضوع چند سال گذشت تا در سال ۱۹۲۵ میلادی کلیسا باری دیگر بدن دختر قدیسه برنادت را از خاک بیرون آورد، این بار جسد او برای تحقیقات به رم فرستاده شد زیرا در آنجا امکانات بیشتری برای مطالعه بر روی اجساد وجود داشت.
در این کندوکاو چشمان، صورت و بینی برنادت آسیب دیده بودند که ماسکی روی آن قرار دادند تا مخاطبان از دیدن چهره ی وی هراسان نشوند.
بدن این قدیسه در صومعه ی کلیسای گیلدارد ( the Saint Gildard Convent ) به خاک سپرده شد، پس از گذشت ۵۵ سال او توسط کلیسا به عنوان قدیسه ای پاکدامن معرفی شد. اکنون بدن او در کلیسای سنت برنادت ( Saint Bernadette ) در نور ( Nevers ) یکی از مناطق فرانسه نگهداری می شود و در معرض دید عموم قرار دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar