tisdag 28 februari 2017

بیلبوردهای تبلیغاتی پدر معنوی داعش در خیابان‌های ترکیه!

بیلبوردهای تبلیغاتی پدر معنوی داعش در خیابان‌های ترکیه!

رهبر معنوی داعش در سال ۲۰۰۸ به عنوان طراح حمله تروریستی به یک کلیسا در استانبول دستگیر و پس از یک سال آزاد شد.
2091333_768
به گزارش «محبت نیوز» در حالیکه رسانه های گروهی ترکیه از صبح تا شب خبرهای مربوط به جنگ ارتش این کشور در خاک سوریه با گروه دولت اسلامی را پوشش می دهند و گاه از پیروزی ها و زمانی دیگر از تعداد کشته شدگان نیروهای ترک در این نبرد می گویند، حالا گفته می شود «ابو حنظله» پدر معنوی و متفکر اصلی گروه‌های اسلامی ترکیه که به عنوان پدر معنوی اسلامگرایان داعش نیز در این کشور شناخته می‌شود، دیروز (۲۶ فوریه) در «اتیمسگوت» آنکارا کنفرانس اسلامی برگزار کرده است.
در همین خصوص نیز بیلبوردهای تبلیغاتی زیادی در آنکارا جهت تشویق مردم برای حضور در این کنفرانس نصب شده است. در این بیلبوردها نوشته شده است: «ابو حنظله انسانی که باعث آشنایی هزاران نفر با اسلام واقعی شده است، در آنکارا کنفرانس خواهد داد.»
این اسلامگرای افراطی و مسیحی ستیز همان شخصی است که در سال ۲۰۰۸ به عنوان طراح حمله تروریستی به یک کلیسا در استانبول دستگیر و پس از یک سال آزاد شد.
پلیس ترکیه در سال ۲۰۱۱ عملیات ضد تروریستی در این کشور آغاز کرد و با حمله به ۵۰ آدرس شناسایی شده، ۴۲ نفر را دستگیر کرد که ابو حنظله هم در میان دستگیرشدگان بود. ابو حنظله پس از دستگیری روانه زندان شد و در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۳ آزاد شد.
ابو حنظله در یک برنامه تلویزیونی در ترکیه، زنده سوزاندن خلبان اردنی و دو سرباز ترکیه‌ای توسط اسلامگرایان داعش را با صدور فتوایی به شرح زیر جایز دانست:«زنده سوزاندن انسان‌ها پس از به دنیا آمدن و شروع زندگی جایز نیست ولی اگر به منظور قصاص و یا به منظور ترساندن و درس عبرت دادن به دشمنان باشد جایز است.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar