onsdag 22 februari 2017

خالق “هری پاتر” باید ۱۸ پناهجوی مسلمان را در خانه اش جا دهد!

خالق “هری پاتر” باید ۱۸ پناهجوی مسلمان را در خانه اش جا دهد!

درخواستی که در آن از نویسنده « هری پاتر» خواسته می شود ۱۸ پناهجو را در ملک خود جا بدهد ۳۷ هزار امضا جمع کرد.
پناهندگان
به گزارش «محبت نیوز» زمانیکه جی‌. کی. رولینگ، آفریننده‌ی دنیای جادویی و شگفت‌انگیز هری پاتر در نطق های سحر انگیز و آتشین همگان را به حمایت همه جانبه از پناهجویان مسلمان تشویق می کرد هرگز تصور نمی نمود که جادوی کلماتش تا به این حد قدرتمند باشد که دامن خودش را نیز بگیرد!
حالا فعالان در سایت change.org درخواست خود را منتشر کردند که از نویسنده « هری پاتر» می خواهند ۱۸ پناهجو مسلمان را جا بدهد. به گفته مبتکر این درخواست، تعداد مسلمانان مطابق با تعداد اتاق های خانه اشرافی نویسنده اعلام شده است.
مارکوس اورلیئوس، نویسنده درخواست متذکر شد که رولینگ بارها گفته است که با پناهجویان خاور میانه همدردی می کند. به گفته وی، نویسنده زمین بزرگی در اختیار دارد که در آنجا می توان سرپناه موقتی برای پناهجویان ساخت.
وی خاطر نشان شد: « برای اینکه این گروه ۱۸ نفره یک گروه تیپیک اروپایی باشد ، ما می خواهیم که این گروه از ۴ زن و ۱۴ مرد تشکیل شده باشد، زیرا بیش از ۷۵ درصد یک میلیون پناهجو، مرد هستند».
گفتنی است جی. کی. رولینگ در توییتی از رئیس جمهور آمریکا به دلیل حکم او برای ممنوع شدن ورود اتباع هفت کشور عمدتن مسلمان، انتقاد کرده بود و این عمل او با واکنش کاربران این شبکه اجتماعی روبرو شد.
شماری از این کاربران تهدید کردند که کتاب‌های خانم رولینگ را آتش می‌زنند و شماری دیگر گفتند که او باید از دنیای سیاست دوری کند.
گفتنی است اواخر دهه ۱۹۹۰ و کمی پس از چاپ نخستین کتاب از مجموعه هری پاتر، نگرانی‌هایی در مورد جادو و قدرت‌های ماوراء‌الطبیعه و تضاد آن‌ها با تعالیم انجیل به وجود آمد.
یک گروه مسیحی تعدادی از کتاب‌های هری پاتر را در دسامبر ۲۰۱۱ در نیو مکزیکو سوزاند و اعلام کرد آن‌ها “شیطانی” بودند.
در مین، ایالتی در شمال شرقی آمریکا نیز یک واعظ مذهبی طی مراسمی نسخه‌های کتاب “هری پاتر و تالار اسرار” را ریز ریز کرده بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوکبالاترین

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar