onsdag 22 februari 2017

آموزش خودارضایی در کتاب کودکان در اندونزی جنجال‌برانگیز شد

آموزش خودارضایی در کتاب کودکان در اندونزی جنجال‌برانگیز شد

  • 21 فوریه 2017 - 03 اسفند 1395
کتاب یاد می‌گیرم خودم را کنترل کنمحق نشر عکسTIGA SERANGKAI
آموزش خودارضایی در یکی از کتاب‌های کودکان در اندونزی جنجال‌برانگیز شد.
یکی از عکس‌های کتاب "یاد می‌گیرم خودم را کنترل کنم" اثر فیتا چاکرا، به بحث‌های گسترده‌ای در باره آموزش‌های جنسی در شبکه‌های اجتماعی منجر شد و خشم بسیاری از والدین را برانگیخت.
یکی از صفحه‌های این کتاب که به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تصویرسازی پسربچه‌ای است که روی تخت خوابیده و می‌گوید: "پاهایم را محکم دور بالش فشار می‌دهم. محض تفریح بدنم را بالا و پایین می‌برم. وای ... خیلی حس خوبی دارد. قلبم می‌تپد، اما خوشحالم."
در صفحه دیگری از این کتاب آمده است: "بازی جدیدی برای حال کردن پیدا کرده‌ام. بعضی وقت‌ها دستم را در شلوارم می‌کنم. تکرار می‌کنم، دوباره و دوباره."
یکی دیگر از صفحات کتاب حق نشر عکسFACEBOOK
Image captionیکی دیگر از صفحات کتاب "یاد می‌گیرم خودم را کنترل کنم"
یکی از کاربران فیسبوک با انتشار این عکس نوشته است: "مادرها، لطفا وقتی برای کودکانتان کتاب می‌خرید مراقب باشید. چند بار محتوای آن را بررسی کنید."
کاربر دیگری نوشته است: "اگر این کتاب درباره آموزش جنسی است، چرا اینقدر جزئیات دارد؟"
به گفته کریستین فرانسیسکا، خبرنگار بی‌بی‌سی در اندونزی، در کشوری مانند اندونزی که اکثریت جمعیت مسلمان هستند، گفتگو درباره سکس حتی برای بزرگسالان هم تابو است چه برسد به اینکه چنین صحبت‌هایی بخواهد بین والدین و فرزندان شکل بگیرد.
اما آگاهی درباره اهمیت آموزش جنسی به کودکان در اندونزی در حال گسترش است؛ برای اینکه آنها از سوء استفاده و آزار جنسی دور نگه داشته شوند.
با این حال کمیسیون حمایت از کودکان اندونزی، این کتاب جنجال‌برانگیز را برای کودکان مضر دانسته است به این دلیل که می‌تواند منجر به "انحراف جنسی" شود.
ناشر کتاب "یاد می‌گیرم خودم را کنترل کنم" می‌گوید که این کتاب قصد دارد به کودکان نشان دهد چرا چیزهای خاصی را حس می‌کنند، اما همچنین می‌خواهد به آنها آموزش دهد "این رفتار نامناسب است و می‌تواند برای سلامت آنها مضر باشد."
به گفته ناشر، هدف این کتاب والدینی هستند که فکر می‌کنند ممکن است کودکانشان خودارضایی ‌کنند اما کتاب "برای همه والدین و کودکان مناسب است تا از این عمل پیشگیری کنند."
ناشر کتاب به دلیل اینکه بعضی از والدین "آماده آموزش جنسی به کودکان در سن بسیار پایین نبودند" این کتاب را از کتابفروشی‌ها جمع کرده است.
با این حال فیتا چاکرا، نویسنده کتاب، در اینستاگرام خود نوشته که بسیار دلگیر است از اینکه فقط این دو صفحه از کتاب در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و خارج از تصویر کلی صرفا بر روی یک موضوع خاص تمرکز شده است.
خانم چاکرا می‌گوید که در این کتاب بخشی با عنوان "گوشزد به والدین" وجود دارد، برای اینکه در اصل برای خواندن بچه‌ها تحت نظر والدین طراحی شده است.
ورا ایتابیلیانا، روانشناس کودک و خانواده، به بی‌بی‌سی گفته است با اینکه آموزش مسائل جنسی به کودکان در سنین پایین اهمیت دارد، اما این کتاب مخاطب اشتباهی را هدف گرفته است.
خانم ایتابیلیانا می‌گوید با اینکه خودارضایی در بین کودکان در سنین پایین نیز رواج دارد اما نمی‌توان آن را به همه کودکان تعمیم داد:
"وقتی شما این مطالب را در کتابی در دسترس همه بچه‌ها قرار می‌دهید، ممکن است حتی کودکانی که قبلا چیزی از آن نمی‌دانستند کنجکاو شوند که خودشان امتحان کنند."
این اولین بار نیست که کتابی با موضوع مسائل جنسی در اندونزی جنجال‌برانگیز می‌شود. دو سال پیش هم کتابی با عنوان "وقت یاد گرفتن قرار عاشقانه رسیده"، به دلیل آموزش روابط جنسی به نوجوانان بحث‌برانگیز شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar