Asgaroladi-Asdollah
تقاطع: اسدالله عسگراولادی از تاجران پرنفوذ و قدیمی نزدیک به حکومت ایران می‌گوید پدر باید فرزند خود را طوری تربیت کند که «به یک خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی قانع شود».
آقای عسگراولادی در گفتگویی با وب‌سایت “نامه‌نیوز”، و در پاسخ به سوالی درباره‌ی انتشار عکس‌هایی از جوانان ایرانی با خودروهای میلیاردی در شبکه‌های اجتماعی گفته: «این موضوع تقصیر پدر خانواده است. پدر باید طوری فرزند را تربیت کند که با یک خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی قانع شود. استفاده از خودروهای لوکس دو میلیارد تومانی گناه است. این‌گونه تجمل‌گرایی نفرین به همراه دارد و نباید نفرین طبقه متوسط جامعه را فراموش کرد. ثروتمندان در مقابل جامعه مدیون هستند چرا که ثروت خود را در این جامعه به دست آورده‌اند.»
رییس اتاق‌های مشترک بازرگانی “ایران و چین” و “ایران و روسیه” در بخش دیگری از این مصاحبه، ثروتمند بودن خود را نیز رد کرد و مدعی شد فردی “بی‌نیاز” است که فقط یک خانه در تهران دارد و «چیز دیگری ندارد».
وی در ادامه شایعات درباره‌ی ثروت فراوانش را کار “اسراییلی‌ها” دانست و افزود: «این سر و صدایی است که اسراییلی‌ها برای تخریب برادر من ایجاد کردند. برادر من هیچی نداشت. من ۶۰ سال پیش خانه‌ای با قیمت ۵۶۰۰ تومان خریداری کردم و آن خانه را نفروختم و هم‌اکنون بیش از یک میلیارد تومان می‌ارزد. اگر این‌طوری حساب کنید پول‌دار هستم.»
اشاره‌ی او به حبیب‌الله عسگراولادی، عضو ارشد و پرنفوذ “حزب موتلفه اسلامی” است که در آبان‌ماه ۱۳۹۲ در سن ۸۱ سالگی درگذشت.