söndag 8 mars 2015

وزیر بهداشت: آمپول‌های آلوده پیوند قرنیه را جمع آوری و از آسیب دیدگان حمایت می‌کنیم

وزیر بهداشت: آمپول‌های آلوده پیوند قرنیه را جمع آوری و از آسیب دیدگان حمایت می‌کنیم

  • 6 ساعت پیش
حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران در واکنش به استفاده از آمپول‌های آلوده اوستین (آمپول پیوند قرنیه) که در برخی بیمارستان‌ها برای بیماران مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: "دستور جمع آوری این آمپول‌های آلوده صادر شده و از همه کسانی که در جریان این موضوع آسیب دیده‌اند، حمایت می‌کنیم و تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت."
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای هاشمی روز گذشته با اعلام این خبر گفت که کمیته‌ای برای پیگیری آمپول‌های آلوده تشکیل شده و افرادی که آسیب دیده‌اند، در بیمارستان لبافی نژاد یا فارابی توسط "بهترین متخصصان" عمل می‌شوند و نتیجه استفاده از این داروی تزریقی (اوستین) به زودی اعلام می‌شود.
در همین حال وزیر بهداشت اعلام کرد: "دستور داده‌ایم تا دو ماه آینده این دارو از منبع مورد اعتماد با هزینه کمتر وارد کشور شود و همه مراکز موظف به استفاده از آن هستند. به همه اطلاع رسانی شده که اگر اصالت دارویی مشخص نیست، آن را استفاده نکنند."
هنوز مشخص نیست این داروی تزریقی از کدام کشور و توسط چه نهادی خریداری شده است.
بحث مصرف اوستین دو سال پیش در بریتانیا نیز جنجال برانگیر شد.
در گزارش تحقیقی در بریتانیا با انتقاد از مصرف این دارو عنوان شد که نظام بهداشت بریتانیا می‌تواند با استفاده از داروی ارزان اوستین سالانه ۸۴ میلیون پوند صرفه جویی کند، اما درباره ایمن بودن یا نبودن آن بحث‌های مختلفی مطرح شده است. به گفته برخی متخصصان بریتانیایی نمی توان با اطمینان در خصوص عدم ایمن بودن این دارو اوستین نظر داد.
در مصاحبه آقای هاشمی هم به فرد یا نهاد خاصی اشاره نشده است. وزیر بهداشت تنها با اشاره به اینکه تیم ویژه‌ای مامور بررسی شده است، گفت: "در این راستا برخی دستگیر شده و برخی دیگر دستگیر خواهند شد و جزئیات در روزهای آینده اعلام می‌شود."
در اخباری که در رسانه‌های ایران منتشر شده، مشخص نیست که استفاده این آمپول‌های آلوده تنها محدود به تهران بوده یا در شهرهای دیگر ایران نیز توزیع و مصرف شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar