fredag 20 mars 2015

نامه دو تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی به مناسبت سال نو

نامه دو تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی به مناسبت سال نوابراهیم فیروزی

خبرگزاری هرانا – ابراهیم فیروزی و آرش مقدم اصلانپور طی نامه‌ای به مناسبت سال نو می‌نویسند: «ر‌ها کردن شخص بخشیدن نیست بخشش پاسخی است به اعتراف فرد، مقابل بخشش‌‌‌ رها کردن رنجش و خشم خودمان است تا از بدان توسط آن خورده نشویم بخشش یعنی یک انتخاب که دیگران به‌رغم خطاهایی که در موردمان کرده‌اند دوست بداریم بخشش باعث احیای روابط نمی‌شود بلکه ما قادر می‌شویم تا در آرامش زندگی کنیم و به نفرت دیگران مهر بورزیم.»
متن کامل نامه این دو زندانی بند ۱۰ زندان رجایی شهر را در زیر می‌خوانید:
مژده‌ای دل که بهار دگری در راه است
بگزاریم ازاینجا آغاز کنیم هیچ‌یک از ما کامل نیستیم و همیشه بهترین کار را انجام نمی‌دهیم یا کار درست نمی‌کنیم و همهٔ ما دچار خطا و اشتباه می‌شویم حتی گاهی کارهای زیان‌بار در مورد اطرافیان و بهترین افرادی که دوستشان داریم می‌کنیم یا حرف‌های ناپسند می‌زنیم ما نمی‌توانیم گذشته خود را پاک بکنیم و تنها کاری که بکنیم این است که بر خطای خود اعتراف کرده و بپذیریم که درست نبوده است و اشتباه کرده‌ایم ما دو راه بیشتر نداریم یا ببخشیم یا کینه ونفرت را در دل نگه‌داریم در هر دو صورت انتخاب با ماست که چه باشیم.
بسیاری از ما به نگاه خود به دنبال عدالت می‌گردیم و خود را مبرا از هر اشتباهی می‌دانیم و دیگران را گناه‌کار و حتی اشتباهات خود را به گردن دیگران می‌اندازیم بسیاری از ما هرروزمان را با دیروزمان پیوند می‌دهیم و آنگاه مدام شکست‌های گذشته را به دوش می‌کشانیم و اجازه می‌دهیم احساسات ناخوشایند گذشته وارد امروزمان شود و خشم و انتقام در ما زنده بماند و با این‌گونه زندگی حال و اکنون را از دست می‌دهیم و اما نکته اساسی این است که گذشته‌هایمان به تاریخ پیوسته است، بنابراین اگر کسی اشتباهی کرده باشد یا به‌اشتباه خود پی برده و اعتراف می‌کند و یا به رفتار خود پافشاری می‌کند اما هیچ قضاوتی نیست، ما بهترین راه را برمی‌گزینیم و آن این است؛ او را به خدا و کائنات واگذار می‌کنیم و می‌دانیم که خدا هم خدای عدالت است هم خدای رقص است. پس ما اجازه نمی‌دهیم رفتار ناپسند دیگران زندگی امروزمان را تباه کند. ‌
ر‌ها کردن شخص بخشیدن نیست بخشش پاسخی است به اعتراف فرد، مقابل بخشش‌‌‌ رها کردن رنجش و خشم خودمان است تا از بدان توسط آن خورده نشویم بخشش یعنی یک انتخاب که دیگران به‌رغم خطاهایی که در موردمان کرده‌اند دوست بداریم بخشش باعث احیای روابط نمی‌شود بلکه ما قادر می‌شویم تا در آرامش زندگی کنیم و به نفرت دیگران مهر بورزیم.
این انتخاب ماست شمارا نمی‌دانم، پس خود انتخاب کنید که چه می‌خواهید باشید. می‌دانید از چه سخن می‌گویم، از روز جدید، از دگرگونی، از روز شادی و روز بخشش، سخن از نوروز است و   روز نوروزی که در آیین نیاکان ما هزاران خبر که بر پا مانده است و هنوز تب‌وتاب خاص خود را دارد.
با فرارسیدن این جشن بزرگ عید درون، ما را پذیرا باشید. درود بر مادرانی که برای حمایت از خانواده و برای همهٔ فرزندانشان تلاش می‌کنند و مسئولیت فرزندانشان را به‌تنهایی به دوش می‌کشند. درود بر پدرانی که باوجود چند شغل خانواده‌شان به‌طور کامل تأمین نمی‌شود اما تمام سعی خود را در گرد هم آوردن خانوادهٔ خود می‌کنند. درود بر فرزندان طلاق که باوجود اختلافات پدر و مادرشان باروحیه و استقامت به زندگی خود ادامه می‌دهند. درود بر شخصی که با درد و رنج طلاق مبارزه می‌کند و موفق می‌شود روحیه مثبت خود را حفظ کند. درود بر فردی که با بیماری مدتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و خود را نمی‌بازد و انرژی مثبت خود را درراه مثبتی به کار می‌برد. درود بر افرادی که تمام غم خود را روی کمک به کودکان محروم گذاشته و انرژی خود را صرف کمک به دیگران می‌کنند. درود بر کسانی که تمام زندگیشان برای بالا بردن سطح فرهنگ تاریخ هنر ادبیات محیط‌زیست و شعور جامعه گذاشته‌اند.
با تبریک سال نو ۱۳۹۴ درود نوروزی و بهاری ما را بپذیرید
این خجسته نامهٔ بهاری با آیین پاک نیاکانمان بر شما ایرانیان آزاده فرخنده باد
از طرف آرش مقدم اصلان‌پور (آرش اجایی) و ابراهیم فیروزی

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar