onsdag 4 februari 2015

اوباما: امروز ما در سوگ یکی از فرزندان اردن، به مردم این کشور می‌پیوندیم

اوباما: امروز ما در سوگ یکی از فرزندان اردن، به مردم این کشور می‌پیوندیم

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سه‌شنبه،۱۴ بهمن، در بیانیه‌ای در مورد مرگ ستوان یکم معاذ الکساسبه گفت: «امروز ما در سوگ یکی از فرزندان اردن، ستوان یکم معاذ الکساسبه، که به طور ظالمانه و وحشیانه‌ای توسط تروریست‌های داعش به قتل رسید، به مردم این کشور می‌پیوندیم.»
 
 گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) با انتشار ویدئویی مدعی شد که خلبان اردنی به اسارت گرفته شده را زنده سوزانده است. این خلبان پس از سقوط هواپیمایش در سوریه در ماه دسامبر به اسارت این گروه در آمده بود.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، در این ویدئو مردی که تصور می‌شود معاذ الکساسبه، خلبان اردنی، باشد در یک قفس فلزی در میان آتش دست و پا می‌زند.
اعضای خانواده این خلبان اردنی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که فرمانده ارتش این کشور خبر مرگ فرزندشان را به آنها اطلاع داده است.
در همین حال، تلویزیون دولتی اردن گفته است معاذ الکساسبه در واقع ماه گذشته به قتل رسیده است.
 
این شبکه تلویزیونی افزود: خلبان اردنی روز سوم ژانویه و پیش از پیشنهاد گروه «حکومت اسلامی» برای نجات جان وی و آزادی دو گروگان ژاپنی در ازای آزادی ساجده الریشاوی، زن بمبگذار عراقی، کشته شده بود.
 
در بیانیه رئیس جمهور آمریکا که در صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه این کشور منتشر شده، آمده است: «من از طرف مردم آمریکا عمیق‌ترین مراتب همدردی خود را به خانواده و عزیزان ستوان یکم الکساسبه، مردان و زنان شجاع نیروهای مسلح اردن، عبدالله دوم پادشاه اردن و مردم اردن ابراز می‌کنم.»
 
باراک اوباما افزود: «فداکاری، شجاعت و خدمت ستوان الکساسبه به کشورش و خانواده‌اش نماینده ارزش‌های جهانی انسانی است که در مقابل ارزش‌های بزدلانه و شرورانه داعش قرار دارند، که به طور گسترده‌ای در سراسر دنیا مردود شناخته شده اند. در حالی که ما با یکدیگر سوگواری می‌کنیم، باید به احترام فداکاری‌های او برای شکست این آفت، متحد بایستیم.»
 
 ملک عبدالله، پادشاه اردن، شب گذشته به وقت محلی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف متعهد شدند که دست از مبارزه با گروه «حکومت اسلامی» برندارند.
+73
رأی دهید
-7
 
1
 
0
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar