onsdag 4 februari 2015

روزنامه 'هواداران محمود احمدی‌نژاد' توقیف شد

روزنامه 'هواداران محمود احمدی‌نژاد' توقیف شد

شماره آخر هماروزنامه اینترنتی هما می‌گوید که به دلیل نداشتن مجوز از سوی قوه قضاییه توقیف شده است.
این روزنامه، نامه دادسرای فرهنگ و رسانه خطاب به وزیر ارشاد ایران مبنی بر توقیف این روزنامه را بر روی صفحه وبسایت خود منتشر کرده است.
 
این نامه در صفحه یک روزنامه با تیتر بزرگ "روزنامه اینترنتی هما توقیف شد" در قالب یک عکس قابل کلیک منتشر شده و هیچکدام از صفحه‌های داخلی و آرشیو آن باز نمی‌شوند.
 
در متن این نامه آمده است: "نظر به اینکه روزنامه اینترنتی هما با مدیر مسئولی آقای حامد درودیان فاقد مجوز می‌باشد برابر قانون مطبوعات جرم انگاری گردیده است... مقرر است تا اطلاع ثانوی از ادامه چاپ و انتشار این روزنامه جلوگیری به عمل آید."
 
حامد درودیان در سرمقاله شماره آخر روزنامه هما نوشته است: "باید ابتدا گفته شود که از بابت توقیف روزنامه هما از کسی گله، ناراحتی و شکایتی نداریم. مرجع قضایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظیفه و تکلیف قانونی شان عمل کرده اند و البته هما نیز . به امید خداوند تمام تلاشمان را می کنیم تا موانع قانونی برطرف شده و ادامه کار روزنامه با رعایت روال قانونی مد نظر ممکن گردد. تا رفع شدن موانع قانونی طبق ابلاغ لازم الاتباع انتشار روزنامه اینترنتی هما متوقف خواهد شد."
 
به گفته آقای درودیان، این روزنامه که نامش مخفف هواداران محمود احمدی نژاد است "ارتباط مستقیم و ارگانیکی با رئیس جمهور دولت نهم و دهم" نداشته و این نام را با توجه به اینکه رویکرد آقای احمدی نژاد را "در باب آرمانهای امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی از همه نزدیکتر و صحیح تر نسبت به دیگران یافته" انتخاب کرده است.

روزنامه هما با مصاحبه با اسفندیار رحیم مشایی کار خود را آغاز کردروزنامه اینترنتی هما در حالی در ۷۲ شماره منتشر شد که خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا در همان بدو انتشار آن در آبان‌ماه به نقل از یک منبع آگاه در هیئت نظارت بر مطبوعات خبر داد که این روزنامه مجوز انتشار ندارد.
 
دستور به توقیف روزنامه اینترنتی هما یک روز پس از رونمایی وب‌سایت رسمی محمود احمدی نژاد صادر شده است.
روز گذشته اعلام شد که همزمان با این وب‌سایت، آقای احمدی نژاد که دو دوره رییس جمهور ایران بود، صفحه گوگل پلاس و حساب کاربری خود را در اینستاگرام هم افتتاح کرده است.
+38
رأی دهید
-1
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar