fredag 27 februari 2015

سازمان‌های حقوق بشری: داعش در صدد نابودی اقلیت‌های قومی عراق است

سازمان‌های حقوق بشری: داعش در صدد نابودی اقلیت‌های قومی عراق است

  • 27 فوریه 2015 - 08 اسفند 1393
  •  
  • 1اظهارنظر
تاکنون هزاران مسیحی، ایزدی، ترکمن و سایر اقلیت‌های ساکن درعراق توسط داعش ربوده، شکنجه شده و به قتل رسیده‌اند
سازمان‌های حقوق بشری درباره تلاش گروه دولت اسلامی (داعش) برای ریشه‌کن کردن اقلیت‌های مذهبی و قومی در نقاط مختلف عراق هشدار داده‌اند.
گروه حمایت از وضعیت اقلیت‌های قومی و مذهبی در عراق، جنایات داعش علیه این اقلیت‌ها را "جنایت جنگی" و در بعضی موارد "نسل کشی" خوانده است.
به گزارش این گروه از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون هزاران مسیحی، ایزدی، ترکمن و سایر اقلیت‌های ساکن درعراق توسط داعش ربوده، شکنجه شده و به قتل رسیده‌اند.
این نهاد گفته است که ظاهرا داعش این اقدامات را با آگاهی و با هدف ریشه کن کردن تنوع مذهبی و نژادی در کشور انجام می دهد.
موصل در ژوئن سال گذشته به تصرف داعش درآمد
براساس این گزارش این گروه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت از جمله اعدام های بدون محاکمه، کشتار، قطع عضو، تجاوز، استفاده و به خدمت گرفتن کودکان شده است.
انستیتو قوانین بین الملل و حقوق بشر، یکی دیگر از گروههایی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته گفته است که اقلیت های قومی و مذهبی در عراق "زندگی‌شان در معرض تهدید" قرار دارد.
در این گزارش وضعیت اقلیت های ساکن در عراق در پی تسلط داعش بر شهر موصل در ژوئن سال ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار گرفته است.
این گزارش براساس مصاحبه و تحقیقات میدانی انجام شده است
در بخشی از این گزارش آمده که از مسیحیان ساکن در موصول خواسته شده بود تا این شهر را ترک کرده یا با مجازات اعدام روبرو شوند.
در این گزارش همچنین گفته شده که داعش پس از حمله به سنجار در شمال عراق، از ایزدی های ساکن در این مناطق به عنوان سپر انسانی استفاده کرده، شماری از آن ها را ربوده یا کشته است.
براساس این گزارش مکان های مذهبی و تاریخی که قدمت آن به قرن ها پیش بازمی گردد، تخریب و مایملک شخصی افراد به تاراج برده می شود.
این گزارش براساس مصاحبه های انجام شده، و تحقیقات میدانی صورت گرفته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar