torsdag 26 februari 2015

احمدی‌نژاد در اولین سفر خارجی خود پس از ریاست‌جمهوری به ترکیه سفر کرد

احمدی‌نژاد در اولین سفر خارجی خود پس از ریاست‌جمهوری به ترکیه سفر کرد

  • 26 فوریه 2015 - 07 اسفند 1393
اولین سفر خارجی آقای احمدی‌نژاد پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش بدون هماهنگی با وزارت امور خارجه ایران بوده است
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر سابق ترکیه به این کشور سفر کرده است.
این اولین سفر خارجی آقای احمدی‌نژاد پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش است.
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است که سفر رئیس‌جمهوری سابق این کشور به ترکیه، شخصی است و هماهنگی در باره این سفر با وزارت امور خارجه نشده است.
یک مقام سفارت ایران در ترکیه نیز چند روز پیش به روزنامه خراسان گفته بود که برای این سفر، با سفارت ایران در ترکیه هماهنگی صورت نگرفته است.
وب‌سایت رسمی آقای احمدی‌نژاد می‌گوید رئیس‌جمهوری سابق ایران از سوی فاتح اربکان، پسر نجم‌الدین اربکان به این مراسم در شهر بورسا دعوت شده است.
نجم الدین اربکان، اولین نخست وزیر اسلامگراى ترکیه در سال ۲۰۱۱ در سن ۸۵ سالگى درگذشت.
آقاى اربکان تنها یک سال نخست وزیر ترکیه بود و در سال ۱۹۹۷ با فشار ارتش ترکیه مجبور شد از مقام خود کناره گیرى کند.
طبق گزارش‌ها، مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد آقای احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری، غلامحسین الهام، مشاور حقوقی و سخنگوی دولت نهم و دهم، محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رئیس‌جمهوری در اجرای قانون اساسی و مسئول امور روحانیت در دولت دهم، و جواد شمقدری فیلمساز سازنده فیلم‌های تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد در دو دور انتخابات همراه با او به ترکیه سفر کرده‌اند.
منابع خبری نزدیک به آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند که رئیس‌جمهوری سابق ایران در این سفر با عبدالله گل، رئیس‌جمهوری سابق ترکیه دیدار خواهد کرد.
همچنین قرار است آقای احمدی‌نژاد با فعالان ترکیه نیز دیدار و گفت‌و‌گو کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar