Khatami-Praying-Hasan-Khomeini
تقاطع: وب‌سایت “جماران”، متعلق به “موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی” که روز پنج‌شنبه (۷ اسفند-۲۶ فوریه) با دستور دادستان تهران توقیف شده بود، پس از حذف تصاویر و اخبار مربوط به محمد خاتمی، رییس اسبق جمهوری اسلامی رفع فیلتر شد.
خبرگزاری‌‌ “ایسنا” با اشاره به حضور مدیر وب‌سایت “جماران” در دادستانی تهران نوشته که بعد از تعهد وی به «اجرای دستورات قضایی و رعایت قانون، دستگاه قضایی نسبت به رفع فیلتر این وب‌سایت اقدام کرد».
“جماران” که زیر نظر حسن خمینی، نوه‌ی رهبر پیشین جمهوری اسلامی اداره می‌شود، در روزهای گذشته تصاویر آقای خاتمی را در مراسم خاکسپاری صادق طباطبایی منتشر کرده بود که در حال حاضر تمامی آن تصاویر از روی این وب‌سایت حذف شده‌اند.
پیش از این غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، معاون رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی و سخنگوی این قوه، در نشست خبری خود در روز ۲۷ بهمن‌ماه اخبار مربوط به ممنوعیت انتشار تصاویر و مطالب مربوط به محمد خاتمی در رسانه‌ها را تایید کرده بود.
این ممنوعیت هرچند پس از مرگ خواهر آقای خاتمی با انتشار پیام تسلیت حسن روحانی در تعدادی از خبرگزاری‌های نزدیک به دولت شکسته شد، اما روزنامه‌های ایران حتی از انتشار آگهی‌های تسلیت خطاب به او نیز باز ماندند. در این میان، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در اقدامی معنادار، درگذشت فاطمه خاتمی را به مادر وی تسلیت گفت.
آقای خامنه‌ای، پیش از این نیز در هنگام بستری شدن در بیمارستان به دلیل عمل جراحی پروستات، درخواست خاتمی برای عیادت از خود را رد کرده بود.
با این وجود، رییس اسبق جمهوری اسلامی، پیامی را خطاب به خامنه‌ای منتشر کرد و در آن، ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی وی، «دوام عمر شریف» او را آرزو نمود.
او در بخشی از این نامه که با امضای “رییس مجمع روحانیون مبارز” ارسال شد، نوشت: «خبر عمل جراحی موفقیت‌آمیز انجام شده موجب مسرت اقشار مختلف در خارج و داخل کشور به ویژه ملت بزرگ ایران گردید.»