lördag 28 februari 2015

علی مطهری: ممنوع شدن تصویر خاتمی خلاف عقل و قانون است

علی مطهری: ممنوع شدن تصویر خاتمی خلاف عقل و قانون است

9 ساعت پیش

علی مطهری (راست، خبرگزاری فارس) محمد خاتمی (چپ، خبرگزاری آشویتدپرس)
علی مطهری، نماینده مجلس از ممنوع شدن انتشار تصویر محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران در رسانه‌ها انتقاد کرده و گفته "این کار به نفع اوست و اقبال مردم به آقای خاتمی را بیشتر می‌کند."
نماینده تهران در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفته است درباره ممنوع بودن انتشار تصویر آقای خاتمی، نامه‌ای از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به وزارت ارشاد ایران ابلاغ شده است، اما این به معنای مصوبه نیست.
به گزارش ایسکانیوز، آقای مطهری به خبرنگاران گفته است: "پس از این که خبر ممنوع التصویر شدن او [محمد خاتمی] منتشر شد از یکی از اعضای شورای عالی امنیت در این‌باره پرس‌وجو کردم و او گفت چنین مساله‌ای در شورا مطرح نشده و مصوبه‌ای نداشتیم."
آقای مطهری قوه قضاییه ایران را مسئول این تصمیم‌گیری معرفی کرده است. او این تصمیم را "خلاف قانون و عقل" دانسته است.
بعضی خبرنگاران مجلس در توییتر نوشته‌اند که علی مطهری از خبرنگاران خواسته به این دستورها عمل نکنند و هزینه برخورد با مطبوعات را بالا ببرند.
آخر بهمن‌ماه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، در نشستی خبری گفت که مطبوعات و رسانه‌ها حق‌ ندارند مطلب یا تصویری از محمد خاتمی انعکاس دهند و در غیر این صورت با رسانه‌های متخلف برخورد خواهد شد.
از آن پس نام و عکس آقای خاتمی به ندرت در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده و در موارد ضروری هم با عنوان "او" یا "یکی از سران اصلاح‌طلبان" یا "یکی از چهره‌های سیاسی" از رئیس‌جمهوری پیشین ایران یاد شده است.
روز جمعه، هشت اسفند، انتشار خبر و تصویر رئیس‌جمهوری ایران باعث فیلتر شدن دو سایت جماران و بهارنیوز شد. اما سایت جماران که پایگاه اطلاع‌رسانی بنیانگذار انقلاب ایران است، روز بعد رفع فیلتر شد.
طی یک هفته اخیر، در پی درگذشت فاطمه خاتمی، خواهر محمد خاتمی و همچنین درگذشت صادق طباطبایی، برادر همسر احمد خمینی و پسرخاله همسر آقای خاتمی، نام و تصاویر رییس‌جمهوری پیشین ایران بار دیگر در رسانه‌ها منتشر شد. در مراسم خاک‌سپاری آقای طباطبایی، آقای خاتمی بر پیکر او نماز خواند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar