Obama-Tabarzadi
تقاطع: حشمت‌الله طبرزدى، فعال سیاسی زندانی در زندان گوهردشت (رجایی‌شهر کرج)، در نامه‌ای به باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا، از رویکرد او در قبال مساله‌ی حقوق بشر و دمکراسی در ایران به ویژه نامه‌نگاری‌های “محرمانه”‌اش به رهبر جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد و وی را متهم نمود که با اسم منافع ملی امریکا، چشمش را بر نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران بسته است.
به گزارش “تقاطع”، آقای طبرزدی در این نامه که آن را “بی‌پرده” و “صریح” توصیف کرده، با یادآوری نامه‌‌ی رییس جمهوری امریکا به علی خامنه‌ای در اوج اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ در ایران، نوشت که این نامه درست در زمانی به نگارش درآمد که «خامنه‌اى به عنوان یک رهبر غیر مسوول و غیر پاسخ‌گو، دستور سرکوب این جنبش دمکراتیک را صادر مى‌کرد. گماشتگان او در نیروهای امنیتى، انتظامى، نظامى و شبه‌نظامى بسیج، جوانان دختر و پسر مانند ندا آقاسلطان و سهراب اعرابى را در خیابان‌ها مى‌کشتند و گروهى را در بازداشتگاه‌ها مورد تجاوز قرار مى‌دادند و عده‌اى بیشتر، از روزنامه‌نگاران و سران احزاب را در زندان‌ها مورد شکنجه قرار مى‌دادند».
او در ادامه، با معرفی خامنه‌ای به عنوان رهبر حکومتی که «یک ملت را به گروگان گرفته‌»، اضافه می‌کند که اگر این حکومت «سرنیزه‌هاى خود را از روى گلوى ملت ایران بردارد» و این ملت «آزادی انتخاب داشته باشند» آن‌گاه «دمکراسى، سکولاریزم، عدالت و صلح‌طلبى را بیش از هر ملتى در خاورمیانه، مى‌پسندند» و «ملت و کشور آمریکا را به عنوان بهترین دوست و شریک خود انتخاب خواهند کرد».
این فعال سیاسی مخالف حکومت ایران، در بخش دیگری از نامه‌ی خود، «دخالت‌هاى نظامى جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، فلسطین و اسراییل» را «نفوذ مخرب» این حکومت در منطقه خوانده می‌افزاید: «اینک در برابر دولت دمکرات حاکم بر آمریکا، همین رژیم قانون‌شکن در منطقه دست بالا را دارد و این امر بیش از هر چیز اثبات مى‌کند اگر حقوق بشر و دمکراسى در جامعه‌ای نهادینه نشود نه تنها از امنیت پایدار خبرى نخواهد بود بلکه نا‌امنى در سراسر جهان و منطقه افزایش مى‌یابد.»
دبیرکل زندانی “جبهه دموکراتیک ایران”با «ساده‌انگارانه» خواندن سیاست اوباما در قبال جمهوری اسلامی، تاکید کرده که با این سیاست‌ها، گروه به گفته‌ی او “میلتاریستی” حاکم بر ایران، دست از «ماجراجویى‌ها و سیاست‌هاى بلندپروازانه هسته‌ای» و «توسعه‌طلبی» برنمی‌دارد و «منطقه را به آتش خواهد کشید، ملت ایران را سرکوب مى‌کند تا به حکومت خود ادامه دهد».
حشمت طبرزدی خطاب به رییس جمهوری امریکا نوشته: «این‌که جناب‌عالى منافع ملى آمریکا را بر هر سیاست دیگرى ترجیح بدهید، امرى معقول است؛ اما با این ادعا که ایاالت متحده، مسوولیت رهبرى جهان را بر عهده دارد، سازگار نیست. بنابراین، یا مى‌بایست از چنین ادعاى پر مسوولیتی دست بردارید، یا این‌که تعریف خود را از منافع ملى توسعه دهید تا مساله مهم دفاع از حقوق بشر را در بر بگیرد.»
گفتنی است این دومین نامه‌ی این زندانی سیاسی به رهبران کشورهای جهان در بیست روز گذشته است.
او پیش‌تر در روز ۱۸ دی‌ماه نیز در نامه‌ای به “فرانسوا اولاند”، رییس جمهوری فرانسه به بهانه‌ی حمله‌ی تروریستی به دفتر هفته‌نامه “شارلی ابدو” در این کشور، از حکومت جمهوری اسلامی به عنوان «داعش شیعی» نام برده و نوشته بود: «مگر فتوای ترور سلمان رشدی توسط خمینی را فراموش کرده‌اید؟ مگر همین روحانیون حاکم بر ایران ده‌ها دگر‌اندیش مخالف خود را در فرانسه و کشورهای اروپایی ترور نکردند؟ مگر پس از انقلاب بهمن ۵۷ با به قدرت رسیدن اسلام سیاسی در ایران، خمینی و یارانش هزاران دگراندیش، روزنامه‌نگار و مخالف سیاسی یا عقیدتی را ترور، اعدام، شکنجه، زندانی و قلع و قمع نکردند؟»
حشمت‌الله طبرزدی، روز ۷ دی‌ماه ۸۸ و یک روز پس از عاشورای خونین تهران بازداشت شد و بعد از حدود یک سال بازداشت موقت، به هشت سال حبس قطعی محکوم گردید. او که به تازگی وارد ششمین سال از محکومیت خود شده است، از جمله ۲۳ زندانی است که به تازگی کارزاری را با عنوان “تلاش در جهت عمل به اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر” در ایران راه‌اندازی کرده‌اند.