söndag 28 maj 2017

روحانی مصری: روزه گرفتن بنا به گفته پیامبر اسلام بر فقرا واجب نیست

روحانی مصری: روزه گرفتن بنا به گفته پیامبر اسلام بر فقرا واجب نیست

یک روحانی مصری در فتوایی اعلام کرد که فریضه روزه فقط بر ثروتمندان واجب است و برای فقیران، داوطلبانه است.
به گزارش «محبت نیوز»  «مصطفی راشد» مفتی مصری و رئیس “اتحادیه جهانی علمای اسلام برای اسلام”، محاسباتی را درباره زندگی شهروندان مصری انجام داده و به این نتیجه رسیده است که روزه برهر شهروند مصری که حقوق ماهیانه اش کمتر از ۵۰۰ دلار باشد، واجب نیست.
راشد معتقد است که براساس گفته های روایت شده از سوی محمد پیامبر مسلمانان، فقیر به کسی گفته می شود که قادر به تامین غذا برای خود و خانواده اش برای یک ماه نیست و خانه ندارد و مرکب که معادل آن در زندگی امروز خودرو است ندارد.
این روحانی مسلمان گفته است: منظور از روزه، غذا دادن به فقراست، اگر هر شخصی در روز به یک فرد مسکین غذا دهد، این بهتر از روزه است.
براساس این تعریف، راشد طبق محاسباتی انجام داده و اعلام کرده که در مصر، فقیر کسی است که در ماه به طور متوسط درآمدی معادل ۷۵۰ دلار ندارد. البته وی جانب احتیاط را رعایت کرده و ملاک درآمد ماهیانه کمتر از ۵۰۰ دلار را برای تعیین “فقیر” در نظر گرفته است.
وی همچنین تاکید دارد؛ مبلغی که به عنوان «ملاک فقر» تعیین کرده، در هر کشوری با توجه به وضعیت اقتصادی و هزینه و مخارج زندگی متفاوت است و اصل برای تعریف فقیر، همان تعریف بر اساس سخنان پیامبر مسلمین است.
“شیخ مصطفی راشد” پیش از این نیز در اقدامی تابو شکنانه طی اظهاراتی گفته بود که اسلام و آیات قرآن شرب خمر را صراحتن حرام نکرده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar