lördag 6 maj 2017

اخراج کارشناس برجسته سازمان میراث فرهنگی به دلیل اعتقادات دینی

اخراج کارشناس برجسته سازمان میراث فرهنگی به دلیل اعتقادات دینی

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی صلاحیت یکی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی را به علت اعتقادات دینی تایید نکرده و این مسئله باعث اخراج او شده است.
به گزارش «محبت نیوز» در حالی‌که حسن روحانی مدعی است در دولت به حقوق شهروندی افراد احترام گذاشته می‎شود اخراج دکتر محمدعلی طاووسی، پژوهشگر و کارشناس حقوقی سازمان میراث فرهنگی نشان داد که وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران همچنان طبق روال گذشته است و حتی از کمترین حقوق برخوردار نیستند.
هسته گزینش سازمان میراث فرهنگی، علت این برکناری دکتر طاووسی را نامه اداره کل تعیین صلاحیت و اسناد وزارت اطلاعات مبنی بر درویشی و گرایش دینی وی اعلام شده است.
به گزارش وب سایت مجذوبان نور، طاووسی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی، پژوهشگر و محقق حوزه تصوف و عرفان و کارشناس حقوقی سازمان میراث فرهنگی پس از ۱۶ سال سابقه خدمت، به دستور مراکز امنیتی از این نهاد اخراج شد.
رأی مراکز اطلاعاتی و گزینشی مبنی بر اعمال محدودیت و محرومیت‌های اجتماعی برای دراویش گنابادی در حالی صورت می‌گیرد که «درویشی» در هیچ‌یک از قوانین و مقررات جرم‌انگاری نشده و قانون اساسی ایران هرگونه تعدی به حقوق اجتماعی شهروندان به بهانه‌های امنیتی را ممنوع دانسته است.
سابقه نشان داده در سال‌های گذشته در ایران بسیاری از شهروندان به علت گرویدن به مسیحیت اخراج شدند. وضعیت بهاییان نیز در این خصوص مشخص است و نه تنها در هیچ اداره و سازمانی نمی‌توانند استخدام شوند، بلکه اگر کسب و کار خصوصی هم داشته باشند سرنوشت آنها مشخص نیست. در حقیقت فهرست بلند بالایی از مشاغل از سوی جمهوری اسلامی در این خصوص منتشر شده است که بهائیان ایران اجازه کار و فعالیت در آنها را ندارند و با نگاهی دقیق به این مشاغل میتوان پی برد تقریبن هیچ شغل و حرفه ای در ایران برای جامعه بهائیان وجود ندارد.
بارها اتفاق افتاده تندروها با چراغ سبز امام جماعت محله در شهرهای بزرگ و کوچک کسب و کار بهاییان را آتش زنند و یا اموالشان را تخریب کردند تا از شهر فراری شوند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar