onsdag 3 maj 2017

یونسکو حاکمیت اسرائیل بر اورشلیم را به چالش کشید

یونسکو حاکمیت اسرائیل بر اورشلیم را به چالش کشید

آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد روز سه شنبه با صدور قطعنامه ای به عدم اختیار اسرائیل بر اورشلیم رای داد.
به گزارش «محبت نیوز» در حالیکه طی روزهای گذشته گروه فلسطینی حماس طی موضع گیریِ بیسابقه، در اساسنامه خود بازنگری کرده و مطالبۀ دیرینه‌ برای نابودی اسرائیل را حذف کرده است اما از سویی دیگر آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد روز سه شنبه با صدور قطعنامه ای به عدم اختیار اسرائیل بر اورشلیم رای داد.
این قطعنامه یونسکو موسوم به «فلسطین اشغالی» با ۲۲ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع یا غایب در روز دوم مه، مصادف با روز استقلال اسرائیل تصویب شد.
این قطعنامه از اسرائیل می خواهد تا هرگونه «قانون و دستورالعمل و اقدام دولتی» که برای «تغییر شخصیت و وضعیت» اورشلیم در پیش گرفته، ابطال کند.
این قطعنامه ایده «قانون اولیه» در اورشلیم براساس یک قانون کنست در سال ۱۹۸۰ را رد می کند که می گوید اورشلیم یک کل یکپارچه است و تنها توسط اسرائیل اداره می شود.
به گفته صدای آمریکا، این رای گیری در روز استقلال اسرائیل صورت گرفت. در ماه اکتبر یونسکو قطعنامه دیگری را تصویب کرد که ارتباط یهودیت با دیوار ندبه و اماکن مقدس حرم شریف و قبه الصخره را نادیده می گیرد.اسرائیل این قطعنامه را سیاسی می داند و آن را مورد انتقاد قرار داده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar