tisdag 23 maj 2017

داعش: بمب گذاری منچستر را “در تجمع صلیبیون” انجام داده ایم.

داعش: بمب گذاری منچستر را “در تجمع صلیبیون” انجام داده ایم.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت بمب‌گذاری منچستر را به عهده گرفته و اعلام کرده است که “یکی از سربازان خلافت” این کار را “در تجمع صلیبیون” انجام داده است.
به گزارش «محبت نیوز» در پی انفجار بمب در محل برپایی کنسرتی در سالن آرنا، دوشنبه شب ۲۲ تن جان خود را از دست داده و ۵۹ تن دیگر مجروح شدند. در میان جان‌باختگان تعدادی کودک نیز دیده می‌شود.
پلیس بریتانیا مظنون ۲۳ ساله‌ای را در همین رابطه بازداشت کرده و مقامات بریتانیا هنوز نام بمبگذار انتحاری اعلام نکرده‌اند. ترزا می، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی بمبگذار را شناسایی کرده‌اند با این حال در این مرحله از تحقیق، امکان افشای نام وی وجود ندارد.
بسیاری از شهروندان اروپا بامداد سه شنبه را با آگاهی از این رویداد آغاز کردند. خبری که از برجاماندن دست کم ۱۲ کودک مصدوم در میان مجروحان این بمبگذاری حکایت دارد و از آن به عنوان بزرگترین حمله تروریستی در خاک بریتانیا از ژوئیه ۲۰۰۵ میلادی تاکنون یاد می‌شود.
شب دوشنبه بمب‌گذاری انتحاری در پایان کنسرتی در منچستر، در شمال انگلستان، ۲۲ کشته و ۵۹ زخمی بر جای گذاشت. تعدادی از قربانیان کودک و نوجوان هستند. سالن سرپوشیدۀ منچستر آرِنا ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar