lördag 6 maj 2017

پایتخت جمهوری اسلامی۱۷ تا ۲۰ هزار کارتن خواب دارد!

پایتخت جمهوری اسلامی۱۷ تا ۲۰ هزار کارتن خواب دارد!

امیرمحمود حریرچی، جامعه شناس ایرانی از وجود۱۷ تا ۲۰ هزار کارتن خواب در پایتخت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش «محبت نیوز» “امیرمحمود حریرچی” جامعه شناس گفته است بنا بر آمار ۱۷ تا ۲۰ هزار کارتن خواب در تهران حضور دارد و سوال من از مجموعه شهرداری آن است که آیا با گرمخانه درست کردن می‌توان مشکلات آنان را حل کرد؟ این در حالیست که بررسی‌ها نشان می‌دهد کارتن خواب‌ها اصلن تمایلی به حضور در گرمخانه‌ها ندارند زیرا این گرمخانه‌ها برای آنان حکم زندان را دارد و به علت بدرفتاری‌ با آنها دائما تحقیر می‌شوند.
وی با بیان آنکه حداقل سه الی چهار میلیون نفر حاشیه نشین در تهران زندگی می‌کنند گفت: درحال حاضر مناطق فقیرنشین، حاشیه نشین و مناطقی که عمدتن آسیب دیدگان اجتماعی در آنها ساکن هستند، فراموش شده‌اند.
به گفته جامعه شناس ایرانی همچنین حداقل ۲۰ هزار کودک خیابانی در تهران وجود دارد. این در حالی است که آمار کودکان کار بسیار بیشتر از این رقم است.
این آمار در شرایطی ارائه می شوند که گرمخانه های پایتخت تنها گنجایش میزبانی از ۳ هزار بی‌خانمان را دارند. سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به صورت ۲۴ ساعته در حال جمع‌آوری آنهاست اما اقدام در عمل هیچ باری از مشکلات کارتن خوابهای پایتخت نکاسته است.
شایان ذکر است حکومت اسلامی با شعار برابری و تقسیم عادلانه‌ ی ثروت توجه و رای بسیاری از مردم را در روزهای قبل از انقلاب ۵۷ کسب کرد،کارشناسان حوزه اجتماعی عوامل تشدید کننده پدیده کارتن خوابی را فقر و مشکلات اقتصادی می­دانند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar