fredag 12 maj 2017

گزارش اختصاصی: نخستین کنفرانس دفاع از مسیحیان جفا دیده جهان در واشنگتن برگزار شد

گزارش اختصاصی: نخستین کنفرانس دفاع از مسیحیان جفا دیده جهان در واشنگتن برگزار شد

سازمان بشارتی «بیلی گراهام» با حضور بیش از ۷۰۰ تن از مسیحیان از سراسر دنیا نخستین کنفرانس دفاع از مسیحیان جفا دیده‎ جهان را در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»  از واشنگتن ، سازمان بشارتی «بیلی گراهام» نخستین کنفرانس دفاع از مسیحیان جفا دیده‎ جهان را در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار کرد.
این کنفرانس با حضور بیش از ۷۰۰ تن از مسیحیان از سراسر دنیا از روز پنجشنبه ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) آغاز شده و با هدف افزایش آگاهی و دعا برای مسیحیان جفا دیده تا روز شنبه ۱۳ مه ادامه خواهد داشت.
در کنفرانس «ورلد سامیت» مسیحیان از تمامی کلیساهای، کاتولیک، ارتدکس و پروتستان حاضر بودند و محور آن علاوه بر برپایی مراسم دعا و نیایش برای مسیحیان جفا دیده دنیا،‌ آگاه‎سازی عمومی نسبت به جفا بر اقلیت‌های مسیحی در دنیا است.
در افتتاحیه این کنفرانس تأکید شد که سیاستمداران کشورهای آزاد دنیا باید هر چه در توان دارند انجام دهند تا جفا بر مسیحیان کاهش یابد.
همچنین در روز پنجشنبه دومین روز از برگزاری کنفرانس «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، در این کنفرانس حضور یافت و سخنانی را ایراد نمود. مایک پنس تأکید کرد که آزادی مذهب و دفاع از مسیحیان جفا دیده در اولویت دولت ترامپ قرار دارد. وی همچنین از اهمیت موضوع جفای مسیحیان در دنیا برای شخص خودش سخن گفت‌. او گفت که «باعث فروتنی من است که امروز در برابر مردان و زنانی بایستم که با وجود جفا و سختی در ایمانشان به مسیح پابرجا هستند.
سخنرانی «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس دفاع از مسیحیان جفا دیده جهان در واشنگتن
معاون اول رئیس جمهوری آمریکا افزود؛ «هیچ مذهبی در جهان بیش از مسیحیت مورد جفا قرار نگرفته است. از ایران تا اریتریه و از نیجریه تا کره شمالی،‌ بیش از ۲۱۵ میلیون مسیحی مورد آزار و اذیت، زندانی شدن،‌ سوء استفاده و حمله قرار می گیرند.
وی انگشت اتهام خود را بسوی اسلامگرایان گرفت و آنها را در برابر جفای مسیحیان در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان مقصر دانست.
خبرنگار محبت نیوز  در ادامه گزارش خود آورده که  کشیشان و اسقف‌های عالی رتبه‌ در افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی کردند.
اسقف اعظم «کریستوفر پییر» سفیر واتیکان به نمایندگی از کلیسای کاتولیک در ایالات متحده، در سخنانی تأکید کرد که «خداوند قادر است از دل این جفاهایی که بر مسیحیان می‌شود نیکویی به بار بیاورد».
او خاطر نشان کرد: «ما نیز باید همبستگی خود را با برادران و خواهران جفا دیده خود ابراز کنیم و ورای افزایش آگاهی نسبت به جفای مسیحیان در جهان اقداماتی عملی برای کاهش درد و رنج ایشان انجام دهیم».
اسقف «تیخون میلارد» اسقف اعظم کلیساهای ارتدکس آمریکا و کانادا، نیز به نمایندگی از کلیساهای ارتدکس سخنانی داشت. در بخشی از سخنانش اسقف میلارد گفت: ‌«درست است که ما مسیحیان میان فرقه‌های خود اختلافاتی داریم و گذشته پرتنشی داریم،‌ اما یک چیز است که ما را با هم متحد می‌کند و آن محبت مسیح است. امیدوارم  ما که در جاهایی زندگی می‌کنیم که جفا وجود ندارد برای خواهران و برادران‌مان که در جفا هستند بایستیم و صدای ایشان باشیم».
پس از اسقف کلیسای ارتدکس،‌ اسقف اعظم کلیساهای اسقفی در اورشلیم و خاورمیانه سخنرانی کرد. وی تأکید خود را بر این گذاشت که خاورمیانه مهد مسیحیت است و مسیحیت از خاورمیانه به نقاط مختلف جهان رسیده است. اما اکنون تندروهای اسلامی به خصوص در خاورمیانه از روی بی‌سوادی و ناآگاهی مسیحیت را به غرب نسبت داده و مسیحیان خاورمیانه را به اتهام ارتباط با غرب مورد جفا قرار می‌دهند.
وی اشاره کرد که مسیحیان خاورمیانه همواره مورد جفا بوده اند ولی با وجود این همه شرارت هنوز امید وجود دارد زیرا مسیحیان قادر به بخشش هستند.
«فرانکلین گراهام»، مدیر سازمان بشارتی بیلی گراهام،‌ در نطق پایانی گفت که ما مسیحیان از بیش از ۱۴۰ کشور دور هم جمع شده‌ایم تا با وجود تفاوت‌هایی که در الهیات خود داریم برای برادران و خواهران‌مان که در جفا هستند دعا کنیم و با ایشان همدردی نماییم.
گراهام ادامه داد: «اسلامگرایی در جهان همان گونه که کومونیسم در شوروی سابق مسیحیان را هدف قرار داده بود، امروز مسیحیان را بدون در نظر گرفتن اینکه به چه فرقه ای از مسیحیت تعلق دارند هدف قرار داده است. مسیحیان در کل تاریخ مورد جفا بوده‌اند،‌ اما تفاوت جفا مسیحیان در قرون ابتدایی مسیحیت این است که جفای مسیحیان امروز دیگر به یک منطقه محدود نمی‌شود. نیروی شریری که در پشت این جفاها قرار دارد از مرز های بین المللی فراتر رفته و مسیحیان را در بسیاری از کشورها هدف قرار می‌دهد. حال شاید سوالی که در برگزاری این کنفرانس مطرح شود این باشد که اگر جفا همواره با مسیحیان بوده و خداوند قادر است از بدی نیکویی به بار آورد،‌ پس چه دلیلی دارد که به جفای مسیحیان اعتراض کنیم؟‌ پاسخ به این سوال ساده است. ما باید صدای خود را بر ضد جفای مسیحیان بلند کنیم زیرا عامل جفا شرارت است و ما نباید در برابر شرارت سکوت کنیم.»
تخمین زده می‌شود که سالانه در جهان بیش از ۱۰۰ هزار مسیحی به دلیل ایمان خود کشته می‌شوند.
در پایان مراسم افتتاحیه کنفرانس دکتر گراهام مسیحیان سراسر جهان را تشویق نمود تا برای برادران و خواهران جفا دیده خود دعا کنند و دعا کنند که در عین حال مسیحیان در تمامی کشور ها تشویق شوند که با دلیری و بدون ترس از عواقب آن ایمان مسیحی خود را ابراز کنند و پیغام نجات بخش مسیح را به همگان برسانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar