torsdag 11 maj 2017

داعش یک افسر اطلاعاتی روس را “سر برید”

داعش یک افسر اطلاعاتی روس را “سر برید”

گروه “دولت اسلامی” معروف به داعش بار دیگر ویدئوی سر بریدن یک نفر را منتشر کرد و گفت که فرد مقتول یک مأمور اطلاعاتی روسی بوده که در سوریه دستگیر شده است.
به گزارش «محبت نیوز» این خبر را گروه اطلاعاتی “سایت” مستقر در آمریکا که فعالیت گروه‌های تروریستی در جهان را رصد می‌کند منتشر کرده است.
گروه دولت اسلامی در ویدئو منتشر شده نشان می‌دهد چگونه سر مردی به نام ایوگینی پترینکو که گفته می‌شود افسر سازمان امنیت فدراسیون روسیه است بریده می‌شود.
گروه «دولت اسلامی» در این ویدیو ادعا می‌کند که پترنکو عامل سرویس امنیت فدرال روسیه برای نفوذ به گردان‌های «مجاهدین قفقاز» بوده است. او ظاهراً یک سال پیش هویتش افشا و بازداشت شده است.
نیروهای «مجاهدین قفقاز» بیشتر شامل مسلمانان تکفیری در آسیای میانه و پاکستان‌اند. عده‌ای از سوری‌های تبعیدی و مسلمانان اروپایی هم در میان آن‌ها حضور دارند.
در این ویدئو گردن زدن مردی نشان داده می‌شود که “دولت اسلامی” مدعی اسیر کردن او در سوریه به عنوان افسر اطلاعاتی روسیه است.
این ویدئوی ۱۲ دقیقه‌ای هم‌زمان با سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در روز سه‌شنبه (۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت) منتشر شده است.
در این ویدئو مردی با جامه‌ای سیاه و زانو زده در بیابانی دیده می‌شود که به زبان روسی، در حالی که جلاد پشت سر او ایستاده، دیگر مأموران روس را به تسلیم شدن فرا می‌خواند.
راوی در این ویدئو پیش از مراسم گردن‌زنی می‌گوید: «این احمق وعده‌های دولت خود را که در صورت اسیر شدن تنهایش نمی‌گذارد، باور کرده بود».
هنوز اصالت ویدئو، زمان ضبط آن و هویت “قربانی” تأیید نشده و وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال روسیه نیز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده‌اند.
نیروهای نظامی روسیه در نبرد با مخالفان و شبه‌نظامیان جهادگرای بشار اسد، از رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar