onsdag 3 maj 2017

دولت دانمارک از ورود ۵ روحانی مسلمان و یک کشیش به این کشور جلوگیری نمود

دولت دانمارک از ورود ۵ روحانی مسلمان و یک کشیش به این کشور جلوگیری نمود

به گفته وزیر مهاجرت دانمارک دولت این کشور به کسانی که در موعظه‌هایشان نفرت پراکنی می‌کنند اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهد.
به گزارش «محبت نیوز» دانمارک روز گذشته ورود پنج روحانی مسلمان و یک کشیش آمریکایی را به دلیل “نفرت‌پراکنی” در موعظه‌هایشان از ورود به این کشور ممنوع کرد.
به گفته بی بی سی، این ممنوعیت در تاریخ دانمارک بی‌سابقه است و بر اساس قانونی صورت گرفته که سال پیش تصویب شد و به دولت اجازه داد از ورود افرادی که امنیت عمومی را به خطر می‌اندازند جلوگیری کند.
اینگر استویبرگ وزیر مهاجرت دانمارک امروز سه‌شنبه ۲ می در بیانیه‌ای اعلام کرد: “دولت به کسانی که در موعظه‌هایشان نفرت پراکنی می‌کنند اجازه نمی‌دهد به دانمارک بیایند و همین نفرت را در جامعه دانمارک پخش کنند و زمینه ذهنی خشونت با زنان و کودکان را ایجاد و عقایدشان را درباره خلافت اسلامی منتشر کنند و در کل به ارزشهای بنیادی ما خدشه وارد کنند.”
دانمارک اولین بار در سال ۲۰۰۵ هدف اسلام‌گرایان تندرو قرار گرفت؛ پس از آنکه یک نشریه دانمارکی کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرد که باعث خشم و اعتراض برخی مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا شد.
دو سال پیش نیز یک مسلمان متولد دانمارک به یک جلسه بحث در کنیسه‌ای در کپنهاگ حمله کرد و دو نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند و خود نیز با شلیک پلیس کشته شد.
افکار عمومی دانمارک – کشوری که به سابقه طولانی در تساهل و مدارا شناخته می‌شود – در سال‌های اخیر به اسلام و مهاجران مسلمان بدبین شده و از این رو دولت این کشور با توجیه ملاحظات امنیتی و فرهنگی، مهاجرت مسلمان را به شدت محدود کرده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar