tisdag 9 maj 2017

ممنوعیت ذبح اسلامی در بلژیک مخالفت جامعه مسلمانان این کشور را در پی داشت

ممنوعیت ذبح اسلامی در بلژیک مخالفت جامعه مسلمانان این کشور را در پی داشت

مسلمانان تنها گوشتی را می‌خورند که ذبح آن اسلامی و به اصطلاح آنان «حلال» باشد، حالا تصویب این قانون موجب بروز اختلاف بین مسلمانان و قانونگذاران در بلژیک شده است.
به گزارش «محبت نیوز»  کمیته محیط زیست پارلمان والون به ممنوعیت ذبح اسلامی رای مثبت داد و این تصمیم قرار است از روز اول سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی اجرایی شود.
در شریعت اسلام برای ذبح دام، ذبح کننده باید به شیوه ای خاص و سریع گلوی دام را ذبح کند و خون باید جاری شود.این عمل در شرایطی صورت می گیرد که مدافعان حقوق حیوانات در بسیاری از کشورهای جهان این نوع کشتار را مرگی دردناک برای حیوان دانسته و آن را قبول ندارند و می گویند که قبل از کشتن دام ها باید آنها را بیهوش کرد. گفتنی است لایحه مشابهی نیز از سوی پارلمان در منطقه شمالی «فلمیش» پیشنهاد شده است.
با همه این تفاسیر جامعه مسلمانان بلژیک با پافشاری بر مواضع خود اعلام کرده است که شورای مذهبی آنها پیش از این مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده است و خواهان عدم اجرای این قانون است.
شایان ذکر است پیش از این برخی دیگر از کشورهای اروپایی به مانند دانمارک نیز ذبح اسلامی حیوانات را به دلیل مغایرت با حقوق حیوانات ممنوع کرده بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar