onsdag 17 maj 2017

“پناهجویان تقلبی” تیتر خبری رسانه های استرالیا

“پناهجویان تقلبی” تیتر خبری رسانه های استرالیا

پناهندگان ایرانی که بلافاصله پس از دریافت ویزای پناهندگی استرالیا با گذرنامه و به صورت قانونی به کشورشان سفر کردند حساسیتها را در مورد پناهجویان ایرانی در این کشور برانگیخته اند.
به گزارش «محبت نیوز» به گزارش رسانه‌های استرالیایی، یک دادگاه تجدید نظر در این کشور تصمیم اداره مهاجرت برای لغو ویزای شش پناهنده ایرانی را نقض کرده است.
به نوشته روزنامه هرالد سان ملبورن، این افراد که با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان خود را به استرالیا رسانده بودند، در فرم‌های مربوط به تقاضای پناهندگی عنوان کرده بودند که “جانشان در ایران در خطر است” اما بلافاصله پس از دریافت ویزای پناهندگی با گذرنامه ایرانی به کشورشان سفر کردند.
اداره مهاجرت به دلیل سفر این افراد به ایران با وجود ادعاهای قبلی‌شان ویزای آنها را لغو کرد اما دادگاه حکم داد که آنها می‌توانند در استرالیا بمانند.
اسامی این افراد “به دلایل حقوقی” اعلام نشده است.
اداره مهاجرت استرالیا با پی بردن به “سفرهای مکرر” این افراد، ویزای پناهندگی آنها را لغو کرد اما حالا با حکم دادگاه این افراد می‌توانند به زندگی خود در استرالیا ادامه دهند.
با علنی شدن این رویداد و در طی روزهای گذشته رسانه های معتبر استرالیا این خبر با بر چسپ “پناهجویان تقلبی “جلب توجه کرده است و امکان برخورد جدی اداره مهاجرت را در روزهای آینده برای این پناهنده نمایان را به دنبال خواهد داشت.
شایان ذکر است یکی از دلایل عمده اداره مهاجرت استرالیا برای تعلل در اخراج پناهجویان ایرانی ظاهرن همکاری نکردن جمهوری اسلامی با دولت استرالیا در این خصوص بوده است که حالا با بالا گرفتن حساسیتها در این زمینه، این دولت قصد دارد روند سختگیرانه بیشتری را در پیش بگیرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar