onsdag 17 maj 2017

جوزف لیبرمن: در ایران انتخابات نیست، قدرت دست خامنه‌ای است

جوزف لیبرمن: در ایران انتخابات نیست، قدرت دست خامنه‌ای است

سناتور و نامزد پیشین احراز مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا، معتقد است در ایران انتخاباتی برگزار نمی شود و ماهیت آن تصمیمی است که رژیم برای مردم می گیرد.
به گزارش «محبت نیوز» جوزف لیبرمن، سناتور و نامزد پیشین احراز مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا معتقد است مقایسه ای کوتاه بین آنچه در ایران اتفاق می افتد و آنچه در آمریکا و فرانسه شاهد بودیم، نشان می دهد، در ایران انتخاباتی برگزار نمی شود و ماهیتا تصمیمی است که حکومت برای مردم می گیرد. وی از مواضع دولت اوباما نیز اظهار تاسف کرد که «تخلفات و سوء رفتار ایران را نادیده گرفت؛ و حتی تا دادن رشوه پیش رفت تا توافق اتمی به امضا برسد.»
به گزارش صدای آمریکا، لیبرمن که هم اکنون رئیس تشکل “اتحاد علیه ایران هسته ای” است، طی گفتگو با رئیس بخش فارسی صدای آمریکا نظرات خود را درباره انتخابات در ایران گفت و تاکید نمود که آنچه در ایران اتفاق می افتد، انتخابات نیست. اخیرن ما شاهد انتخابات فرانسه و آمریکا بوده ایم. گو اینکه مشروعیت بعضی از جنبه های آنها زیر سؤال رفته بود، اما به هرحال انتخابات بود. ولی در ایران از ۱۶۰۰ داوطلب فقط ۶ نفر برای نامزدی انتخاب شدند. یعنی در ایران این رژیم است که تصمیم می گیرد چه کسی داوطلب شود.
وی تاکید کرد: «اگر خوب نگاه کنید می بینید فرق زیادی بین این ۶ نفر وجود ندارد. روحانی می خواهد و سعی می کند خودش را میانه رو معرفی کند ولی می بینید که در دوره زمامداری او ایران حامی اصلی اسد بوده است که نه تنها علیه مردم خودش بلکه علیه بشریت مرتکب جنایت شده است.»
آقای لیبرمن همچنین خاطرنشان نمود که: «ایران در جنگ یمن دخالت می کند، و بنا بر اعلام وزارت خارجه ما، این دولت حامی شماره یک تروریسم است. سرکوب مخالفان داخلی بخصوص در دوره روحانی بیشتر شده است. بنابراین با این انتخابات هیچ چیز عوض نخواهد شد، زیرا اساس رژیم ایران برپایه رهبری است. آیت الله خامنه ای رهبر است و کنترل همه کارها را در دست دارد. رؤسای جمهوری می آیند و می روند و این آیت الله خامنه ای است که تصمیم می گیرد؛ و هیچ چیز تغییر نمی کند. حتی بعد از برجام هم، به گفته خودشان، دشمن آمریکا باقی مانده اند.»
لیبرمن در خصوص برجام نیز گفت: «بزرگترین اشتباه محاسبه اوباما این بود که فکر می کرد برجام مناسبات ما با ایران را تغییر خواهد داد، و ایران دوست آمریکا خواهد شد، یا لااقل از حمایت تروریسم و ستیزه جویی در خاورمیانه دست بر خواهد داشت، ولی دیدیم که حتی موقعی که مذاکرات هسته ای در جریان بود رهبر ایران گفت این توافق هیچ چیز را بین ما عوض نخواهد کرد، و می بینیم که نه تنها چیزی عوض نشده، بلکه اوضاع بدتر هم شده است، که این مایه شرمساری است… اوباما وقت و هزینه زیادی برای توافق هسته ای صرف کرد و تخلفات و سوء رفتار ایران را نادیده گرفت؛ و حتی تا دادن رشوه پیش رفت تا توافق به امضا برسد.»
سناتور سابق آمریکایی همچنین پیرامون مواضع رژیم ایران در برابر اسرائیل گفت: «ادامه خصومت دولت ایران علیه اسراییل مصداق دیگری است که نشان می دهد که حتی پس از امضای توافقنامه هسته ای هیچ چیز عوض نشده است. واکنش من مأیوسانه است ولی تعجب آور نیست. این نوع موضع گیریها نسبت به اسراییل و انکار هولوکاست موجب می شود که ایران در جامعه جهانی هر چه کمتر مورد قبول و قابل اعتماد شود؛ و مایه تعجب است که رژیمهایی مثل روسیه با ایران معامله می کنند.»
لیبرمن افزود: «این موضع کمی طنز آمیز و مسخره بنظر می رسد که ایران و اسراییل طی سالها، و پیش از آن طی قرنها با ملت یهود روابط حسنه داشته که به سود هر دو ملت بوده است، ولی مادام که این رژیم افراط گرا بر سرکار است این نوع حسن رابطه برقرار نخواهد شد.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar