fredag 12 maj 2017

امام یک مسجد دانمارک به فراخوان برای کشتن یهودیان متهم شد

امام یک مسجد دانمارک به فراخوان برای کشتن یهودیان متهم شد

  • 11 مهٔ 2017 - 21 اردیبهشت 1396
اینگر استویبرگ، وزیر مهاجرت دانمارک نطق امام مسجد فاروق را ضد دموکراتیک و نفرت انگیز توصیف کرده استحق نشر عکسMEMRI
Image captionاینگر استویبرگ، وزیر مهاجرت دانمارک نطق امام مسجد فاروق را ضد دموکراتیک و نفرت انگیز توصیف کرده است
وزیر مهاجرت و جامعه یهودیان دانمارک یک خطبه امام مسجدی در پایتخت این کشور را نفرت انگیز و یهودستیزانه خوانده و آن را قویا محکوم کرده اند.
منذر عبدالله، امام مسجد فاروق در کپنهاگ متهم است که در یکی از خطبه‌های خود - که ویدیوی آن به رسانه‌های اجتماعی درز کرده است - حدیثی را نقل می‌کند که به عقیده جامعه یهودیان می‌تواند تحریک مسلمانان دانمارک به خشونت علیه شهروندان یهودی باشد.
منذر عبدالله در ابتدای خطبه‌اش در اواخر ماه مارس امسال گفته بود: «روز حساب فرا نخواهد رسید، مگر آنکه مسلمانان با یهودیان بجنگند و آن‌ها را بکشند.»
موسسه تحقیقات رسانه‌های خاورمیانه - مستقر در واشنگتن - متن آن سخنرانی را ترجمه و بخش هایی ازویدیو را نیز منتشر کرده است.
در ویدیو دیده می شود که منذر عبدالله در پشت یک پرچم سیاه ایستاده است که به پرچم گروه‌های اسلامگرا مانند القاعده شباهت دارد.
او می گوید به زودی یک خلافت اسلامی تشکیل خواهد شد که به جهاد مبادرت خواهد کرد و با متحد کردن مسلمانان، مسجد الاقصی را "از پلیدی صهیونیسم" آزاد خواهد کرد.
آقای عبدالله سپس به نقل حدیث یادشده می پردازد و وعده می‌دهد که «حرف های» پیامبر اسلام تحقق خواهد یافت.
دن روزنبرگ آسموسن، رئیس جامعه یهودیان دانمارک، این اظهارات را یک تهدید ضمنی خوانده و از پلیس خواسته است که در این رابطه تحقیق کند.
او گفته است: "ما بیم داریم افراد ضعیفی که به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرند چنین موعظه هایی را به عنوان فراخوان برای خشونت و ترور تفسیر کنند."
اینگر استویبرگ، وزیر مهاجرت دانمارک، نیز نطق امام مسجد فاروق را "وحشتناک، ضد دموکراتیک و نفرت انگیز" توصیف کرده است.
دانمارک به تازگی پنج روحانی مسلمان و یک کشیش آمریکایی را به دلیل "نفرت‌پراکنی" در موعظه‌هایشان از ورود به این کشور منع کرد.
آن اقدام بی‌سابقه بر اساس قانون جدیدی انجام شد که به دولت اجازه می دهد از ورود افرادی که امنیت عمومی را به خطر می‌اندازند جلوگیری کند.

موضوعات مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar