torsdag 11 maj 2017

صدر اعظم آلمان: با احیای مجازات اعدام در ترکیه این کشور هرگز به اروپا نخواهد پیوست

صدر اعظم آلمان: با احیای مجازات اعدام در ترکیه این کشور هرگز به اروپا نخواهد پیوست

احیای مجازات اعدام در ترکیه می‌تواند به منزله پایان رسمی گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا با آنکارا برای پیوستن ترکیه به آن بلوک اروپایی می باشد.
به گزارش «محبت نیوز» صدر اعظم آلمان روز سه شنبه با قاطعیت بر این موضوع تاکید نمود که امکان حضور شهروندان ترک ساکن آلمان را در هر گونه انتخاباتی برای بازگرداندن مجازات اعدام به نظام قضایی ترکیه فراهم نخواهد کرد.
مرکل سه‌شنبه ٩ ماه مه، با اشاره به برخی گزارش‌ها درمورد احتمال احیای قانون اعدام از سوی دولت اسلامگرای رجب طیب اردوغان رئیس جمهورترکیه گفت: «موضوع حکم اعدام از مواردی است که ما قاطعانه با آن مخالفیم؛ لذا به مقامات ترکیه اجازه داده نخواهد شد در صورت اعلام همه‌پرسی پیرامون احیای آن در قوانین ترکیه، از شهروندان تُرک ساکن آلمان در این مورد رأی‌گیری شود».
جمهوری ترکیه در راستای تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا، مجازات اعدام را به طور رسمی در سال ۲۰۰۲ میلادی از نظام قضایی خود حذف کرد. این کشور از سال ۱۹۸۴ میلادی تا آن زمان نیز کسی را اعدام نکرده بود اما حالا با بالا گرفتن موج اسلامگرایی در این کشور و سیاستهای رهبران اسلامگرای آن، ترکیه به سمت رعایت هر چه بیشتر شریعت اسلامی و دور شدن از اتحادیه اروپا در حرکت است.
شایان ذکر است صدر اعظم آلمان گفته است که در صورت چنین اقدامی، زمینه‌های ادامه گفت‌وگو میان اروپا و ترکیه از میان خواهد رفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar