tisdag 9 maj 2017

ترکیه در یک قدمی تاسیس جمهوری اسلامی

ترکیه در یک قدمی تاسیس جمهوری اسلامی

هتل‌های اسلامی در ترکیه شروع به فعالیت نموده اند که در آنها الکل سرو نمی‌شود و قوانینی پوشش اسلامی در آنها رعایت شده و در آنان اذان پخش می شود.
به گزارش «محبت نیوز» این روزها خیابانهای ترکیه بیش از گذشته شاهد زنان محجبه و مردانی با ریش های بلند است که رای “آری” پس از همه‌پرسی هفته گذشته شرایط مطلوبی را برای آنان رقم زده است.
هر چند نگاه قشر روشنفکر و تحصیلکرده ترکیه به حوادث پیش روی پر از شک و حتی اضطراب است اما همین ایام از دریچه نگاه اسلامگرایانِ ترکیه، همانا موسم عقده گشایی چند دهه‌ای آنان از نظام لائیک در ترکیه به حساب می آید.
به عبارتی ساده تر ترکیه شاهد کفن پیچ شدن میراث آتاتورک توسط اردوغان رئیس جمهور اسلامگرای این کشور است.
حالا تایمز در گزارشی به صنعت “توریسم حلال” پرداخته که به زودی در ترکیه و شهرهای چون آنتالیا پذیرای مسلمانان ثروتمند خواهد بود.
امکانات رفاهی در سواحل ترکیه در حال افزایش و تکمیل هستند و خدمات جدید پیش از آغاز تابستان به لیست امتیازات و ویژگی‌های تفریح‌گاه‌های ساحلی اضافه می‌شوند. برای گردشگران مسلمان هم امکانات تازه‌ای در نظر گرفته می‌شود از جمله مساجد و بخش‌های مجزا برای شنای زنان و مردان.
هتل‌های تازه شباهت زیادی به نمونه‌های غیر حلال خود دارند اما در آنها الکل سرو نمی‌شود و قوانینی پوشش اسلامی در آنها رعایت می‌شود.
این هتل‌ها همچنین غذای حلال سرو می‌کنند و از بلندگوها‌ی‌شان اذان پخش می‌شود. مهم‌ترین امکانات این هتل‌ها استخرهای زنانه و مردانه آنهاست. همچین پرده‌هایی به ارتفاع۳۰ متر، بخش‌های زنانه و مردانه را در ساحل‌ها از هم جدا می‌کند. در ساحل‌های جداسازی شده همراه داشتن موبایل و دوربین ممنوع است و پسرهای بالای شش سال نباید به بخش زنانه وارد شوند.
حزب حاکم ترکیه مدعی است که صنعت توریسم حلال برای ترکیه مفید است و کنفرانس توریسم حلال سال گذشته با حضور احمد داووداغلو، نخست وزیر سابق ترکیه آغاز به کار کرد. ساحل مجلل آنتالیا با هتل‌های لوکس امسال برای اولین بار خود را به عنوان مقصد مسافران گردشگری حلال و پذیرایی از مسلمانان ثروتمند آماده می‌کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar