söndag 28 augusti 2016

«شب جادوگران» شبی برای مبارزه با پلیدی ها و ناپاکی ها

در و

«شب جادوگران» شبی برای مبارزه با پلیدی ها و ناپاکی ها

اقع ملت معتقد به این جشن با لباس پوشیدن شبیه جادوگران سعی دارند تا با جادوگران خبیث که اجازه ی ورود بهار را نمی دهند مبارزه کنند.
witchnight
به گزارش«محبت نیوز» یکی از جشنواره هایی که در اروپا بسیار محبوب است و بر گرفته از عقاید آلمانی ها است ، جشن شب جادوگران می باشد ، در این شب همه لباس هایی شبیه به جادوگران به تن می کنند و ادعا دارند جادوگر هستند.
به نوشته “کارناوال” شب جادوگران که به واپورگینچ ( باید به آلمانی خوانده شود Walpurgisnacht ) یا ( Witches’ Night ) معروف است جشنی پر سر و صدا و شلوغ با شکل و شمایل عجیب و بسیار شبیه به هالووین است. این جشن در ۳۰ آوریل یعنی یک شب پیش از شروع فصل بهار برگزار می شود و تا یکم می ادامه دارد ؛ همه ی سنین در این پای کوبی برای فرارسیدن بهار شرکت می کنند ، کودکان با لباس های بچه گانه و بزرگترها با پوشیدن لباس های ترسناک و رنگارنگ به استقبال این فصل می روند.
قرار است جشنی باشد برای مبارزه با پلیدی ها و ناپاکی ها همه با هم متحد می شوند تا با شمایلی سحرآمیز به جنگ جادوگران پلید بروند، تا چشم کار می کند آدم هایی را می بینیم که با صورت هایی نقاشی شده و کلاه هایی جادوگر مانند رژه می روند و پای کوبی می کنند.
جشن شب جادوگران در سراسر اروپا برپا می شود در برخی نقاط بیشتر به آن اهمیت می دهند و در برخی دیگر نه اما همین وسیع بودن مناطقی که جشن در آن ها برگزار می شود یکی از دلایل ایجاد تغییرات در این مراسم است.
به طور کلی در این مراسم افراد از همه ی سنین شرکت می کنند، آن ها باید شکل و ظاهرشان را شبیه به جادوگران کرده باشند لباس هایی جادوگر مانند، موهای رنگی و آرایش ها ی ترسناک و استفاده از کلاه های جادوگران از واجبات شرکت در جشن جادوگران است.
برخی با خود عروسک های ترسناک و خبیث می آورند و به سحرآمیز تر شدن این شب کمک می کنند، از دیگر عناصری که حتما باید در این جشن باشد آتش است و موسیقی ، در شب جادوگران خیمه های چوبی را آتش می زنند و در اطراف آن ها به رقص و آواز می پردازند.
در حال حاضر شب جادوگران در بسیاری از کشور ها بخوصوص کشورهای اروپایی برگزار می شود و به نام های مختلفی هم مشهور شده است اما بیشتر کشور ها شب جادوگران را با نام سنت میشنری ( Saint Walpurga ) که یک قدیسه ی انگلیسی تبار بوده است یا والپوگیس ( walpurgis ) یا ویچ نایت ( Witches’ Night ) می شناسند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar