lördag 20 augusti 2016

نمایش مستندی درباره هولوکاست در ایران؛ عبور از خط قرمزهای نظام

نمایش مستندی درباره هولوکاست در ایران؛ عبور از خط قرمزهای نظام

صدای آمریکا : وبسایت "ددلاین" از نمایش فیلم مستند "آن فرانک؛ قبل و پس ازهولوکاست " در یکی از شهرهای ایران خبر می‌دهد. دومونیک سِدلار، کارگردان کروات مستند " آن فرانک " روز یکشنبه در زمان نمایش فیلم خود در ایران حضور داشته است.

"آن فرانک؛ قبل و پس ازهولوکاست" به کارگردانی یاکاو و دومونیک سِدلار مستندی است با موضوع واکاوی هولوکاست. تمرکز مستند آن فرانک بر زندگی هشت دخترجوان فلسطینی و دو اسراییلی است و تلاش می کند نقش آن فرانک و خاطراتش در اثبات وقوع هولوکاست در جریان جنگ جهانی دوم را به شیوه تحقیق میدانی به مخاطب برساند.

اما نمایش این مستند در ایران و برای دانشجویان و استادان از خط قرمزهای جمهوری اسلامی است. مقامات حکومتی در ایران هولوکاست و نسل کشی یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم را دور از واقعیت می دانند.

کارگردان مستند آن فرانک معتقد است در نبود فضای دسترسی آسان به اینترنت در ایران و روش های آسان ارتباط با دنیا، نمایش فیلم و یا اینگونه اقدامات، دست حکومت ایران را در تزریق اندیشه‌های یکطرفه به جامعه محدود کرده و فضای چالش و پرسش را برای ایرانیان فراهم می کند. پرسش هایی که پاسخ‌شان در یافتن حقیقت موثرند

آن فرانک دختر نوجوان یهودی آلمانی بود که دست نوشته ها و خاطراتش از آنچه که در دوران آلمان نازی برخانواده‌اش رفته بود او را به چهره ای جهانی بدل کرد. اگرچه جهانی شدنش سال ها پس از مرگش رخ داد.

اما امروز مستند آن فرانک نیز به دنبال رمزگشایی هولوکوست از نگاه پرسش گرایانه جوانان عرب و اسراییلی است.

زبان فیلم عربی است و با توجه به نما ها و پس زمینه ها مشخص می شود که فیلم در شهرهای غزه، یافا و رام الله فیلمبرداری شده است.
4
رأی دهید
-2
 
5
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar