onsdag 31 augusti 2016

اسلامگرای بنگلادشی به اعدام محکوم شد

اسلامگرای بنگلادشی به اعدام محکوم شد

میر قاسم علی از حزب عدالت اسلامی بنگلادش به جرم ارتکاب به جنایت جنگی محکوم گردید.
Mirgasem
به گزارش«محبت نیوز»دادگاه عالی بنگلادش درخواست استیناف یکی از رهبران ارشد یک گروه اسلامگرا را که به جرم ارتکاب جنایت جنگی در دوران جنگ استقلال این کشور از پاکستان محکوم شده بود رد کرد.
علی ۶۲ ساله در جریان جنگ استقلال‌طلبانه با پاکستان عضو سازمان شبه نظامی”بدر” بود و یکی از مهم‌ترین یاری‌رسانان مالی این حزب به حساب می‌آمد. گفته می‌شود او در شکنجه و کشتار آزادی‌خواهانی که خواستار استقلال پاکستان شرقی بودند، دست داشته است.
میرقاسم علی از ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد. زیاد المعلوم، دادستان این دادگاه ویژه در داکا اعلام کرد که با اجرای این احکام سرانجام عدالت نسبت به قربانیان آن حوادث اجرا می‌شود.
مجازات اعدام میرقاسم علی بخصوص در ارتباط با قتل یک جوان مبارز به نام جاشیم صادر شده است. این جوان مبارز در جریان جنگ استقلال‌طلبانه بنگلادش در سال ۱۹۷۱ ربوده شد. ربایندگان پس از کشتن او جسدش را به یک رودخانه انداختند.
به نقل از رادیو فردا، سورِندرا کومار سینها، رییس دادگاه، روز سه شنبه،‌ درخواست فرجام میر قاسم علی از حزب عدالت اسلامی را در داکا، پایتخت بنگلادش، نپذیرفت.
وکیل مدافعان می گویند که میر قاسم علی و خانواده اش هنوزنگفته اند آیا از رییس جمهور درخواست عفو خواهند کرد یا نه.
بنگلادش می گوید که در دوران جنگ ۱۹۷۱ سربازان پاکستانی به کمک همدستان محلی سه میلیون تن را کشته و به ۲۰۰ هزار زن تجاوز کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar