onsdag 24 augusti 2016

کینه و نفرت اسلامگرایان نسبت به آثار باستانی و تاریخی پایانی ندارد

کینه و نفرت اسلامگرایان نسبت به آثار باستانی و تاریخی پایانی ندارد

گویی کینه و نفرت اسلامگرایان نسبت به آثار باستانی و تاریخی جهان پایانی ندارد. این نفرت از تاریخ و باستان در اسلامگرایان هیچ حد و مرزی نداشته و در بیشتر ممالک اسلامی شاهد و ناظر آن هستیم.
تصویر (113)
به گزارش«محبت نیوز» دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل تخریب آثار فرهنگی و تاریخی علیه فاقی اعلام جرم کرده و اقدام او را جنایت جنگی نامیده است.
گویی کینه و نفرت اسلامگرایان نسبت به آثار باستانی  و تاریخی جهان پایانی ندارد.  به عنوان مثال عملکرد نزدیک به چهل ساله نظام اسلامی در ایران و سعی سران حکومت اسلامی در نابودی آثار باستانی پیش از اسلام و تحریف کتابهای تاریخی از پیشینه ای به قدمت تاریخ جمهوری اسلامی برخوردار است.
عملکرد غیر متمدنانه طالبان در افغانستان یا داعش در عراق و سوریه در قبال آثار باستانی نیز بر جهانیان پر واضح و آشکار می باشد و نیاز به بحث و بررسی ندارد.
 در سال ۲۰۱۲ گروه اسلامگرای انصارالدین در شهر تیمبوکتو در مالی دست به تخریب چندین بنای تاریخی زد که در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌ بود. دیوان کیفری بین‌المللی در مقر خود در لاهه روز دوشنبه (۲۲ اوت/ ۱ شهریور) به پرونده تخریب آثار تاریخی در تیمبوکو رسیدگی کرد.
به گفته خبرگزاری آلمان، احمد مهدی فاقی عضو گروه شبه نظامی اسلام‌گرای انصارالدین است که در تیمبوکو تخریب بیش از ۹ زیارتگاه و یک مسجد را برنامه‌ریزی کرده‌است. ۹ بنای تخریب شده بخشی از میراث جهانی ثبت شده در فهرست یونسکو بود.
تیمبوکتو شهری در کشور مالی در آفریقای غربی است که در کرانه جنوبی صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد.
دیوان کیفری بین‌المللی که مقر آن در هلند است، به جرایم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی رسیدگی می‌کند. از زمان آغاز به کار این دادگاه در سال ۲۰۰۲ تا به حال ۴ حکم صادر شده است. سنگین‌ترین حکم صادره توسط این دادگاه می‌تواند ۳۰ سال حبس و تنها در موارد استثنایی حبس ابد باشد.
سخنگوی دادگاه در گفت‌وگو با دویچه وله می‌گوید: «این نخستین بار است که دیوان بین‌المللی کیفری به پرونده شخصی به اتهام تخریب بناهای تاریخی به عنوان جنایتکار جنگی رسیدگی می‌کند. از سوی دیگر این نخستین بار است که یک متهم در برابر این دادگاه به جرم خود اعتراف می‌کند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar