söndag 28 augusti 2016

آلمانی ها با حجاب مسلمانان در کشورشان مشکل دارند

آلمانی ها با حجاب مسلمانان در کشورشان مشکل دارند

۲۵ درصد پرسش‌شوندگان، “تامین امنیت داخلی” را از مهم‌ترین وظایف دولت آلمان می‌دانند.
IMG23415798
به گزارش«محبت نیوز» براساس تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها، ۸۱ درصد از آلمانی‌ها با قانونی ‌شدن ممنوعیت استفاده از برقع و روبنده، دست‌کم در اماکن و مجالسی معین موافق هستند. ۲۵ درصد پرسش‌شوندگان “تامین امنیت” را از مهم‌ترین وظایف دولت می‌دانند.
به نقل از خبرگزاری آلمان بحث بر سر قانونی‌کردن ممنوعیت استفاده از برقع و روبنده مدت‌هاست در رسانه‌ها و محافل سیاسی آلمان درگرفته است. در پی این بحث، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، و وزرای داخلی ایالت‌هایی که در آن‌ها احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی حکومت می‌کنند، روز ۱۹ اوت بر سر اعلام ممنوعیت نسبی استفاده از برقع، روبنده و نقاب به توافق رسیدند.
بر این اساس قرار است پوشاندن کامل چهره ‌در اداره‌های دولتی، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، کودکستان‌ها، سالن‌های دادگاه، هنگام رانندگی، هم‌چنین شرکت در تظاهرات و فعالیت‌هایی که قابل تشخیص‌ بودن چهره‌ی فرد در آن‌ها ضروری است، ممنوع اعلام شود.
اکثر آلمانی‌ها مخالف پوشیده بودن کامل چهره‌ی زنان در مکان‌های عمومی هستند. حدود ۵۰ درصد از پرسش‌شوندگان نظرسنجی شبکه‌ی اول تلویزیون آلمان که نتایج آن روز جمعه (۲۶ اوت / ۵ شهریور) در برنامه‌ی “گرایش‌های جدید” پخش شد، معتقدند که پوشاندن کامل چهره در مجامع همگانی باید به‌طورکلی ممنوع اعلام شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar