söndag 21 augusti 2016

آمار گرسنگان، فقر و فحشاء پیش روی فرمانده سپاه

آمار گرسنگان، فقر و فحشاء پیش روی فرمانده سپاه

در تهران مسئولین وزارت‌خانه‌های علوم و آموزش و پرورش، بهداشت و ورزش و جوانان در همایشی هرآنچه آمار داشتند گفتند تا مهر تاییدی باشد بر اظهارات توخالی فرمانده سپاه مبنی بر حمایت ۹۰درصدی مردم از علی خامنه‌ای
به گزارش«محبت‌نیوز» کمتر از یک هفته پس از آنکه پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ایران ادعا کرد که «۹۰ درصد مردم طرفدار علی‌خامنه‌ای هستند» و نگفت براساس کدام نظرسنجی به این رقم رسیده، معاون وزیر بهداشت در شصت و چهارمین نشست ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در ایران گفته بر اساس تحقیقات انجام شده ۳۰ درصد از جمعیت ایران گرسنه‌اند و نان خوردن هم ندارند.
در این نشست، اعتیاد، سرقت، توزیع مواد مخدر، فحشاء، محرومیت از بهداشت و درمان و بیماری‌های عفونی را مهمترین معضلات و آسیب‌های جمعیت حاشیه‌نشین ایران اعلام شد که هر کدام به نوبه خود وضعیت داخل شهرها را تحت تاثیر خود قرار داده است.
طبق آنچه در این مراسم اعلام شد ۵۶ درصد جمعیت حاشیه نشین ایران مستأجر هستند یعنی حتا قادر به خریداری بیغوله‌هایی تحت عنوان سکونتگاه نیستند. همین گزارش تصریح می‌کند که ۳۱ درصد مستأجران مناطق حاشیه نشین ایران را جوانان تشکیل می‌دهند.
به گفته معاون وزیر بهداشت در حال حاضر شمار حاشیه‌نشینان شهر مشهد به ۱ میلیون و ٢۰۰ هزار نفر می‌رسد که اکثر آنها شامل مردان می‌شود. حاشیه نشینی تناسب جنسیتی در برخی شهرهای کشور را برهم طوری که در برخی شهرها مانند قزوین، رشت و یزد تعداد زنان نسبت به مردان افزایش یافته است.
در نشست ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در ایران نماینده وزارت بهداشت نیز گزارشی در مورد آسیب‌های اجتماعی ارایه کرد و در عین حال برخی آمار ارایه شده در این گزارش را محرمانه اعلام نمود. با این حال، به گفته معاون وزارت بهداشت «در حال حاضر ۳۰ درصد مردم ایران گرسنه‌اند و نان خوردن هم ندارند و این آمار را وزارت کار ایران نیز تأئید می‌کند.»
معاون وزیر بهداشت فحشاء را یکی از آسیب های بزرگ حاشیه نشینی در ایران اعلام کرد و افزود که استان‌های گلستان، البرز و تهران بالاترین شمار تن فروشان کشور را دارند.
اگر چه معاون وزیر بهداشت از ارائه آمار تن فروشان کشور خودداری کرد اما او نسبت به گسترش «تماس‌های جنسی در بین دانش آموزان» هشدار داد.
هشدار نماینده وزارت بهداشت با اعتراض نماینده وزارت آموزش و پرورش روبرو شد که در نهایت از معاون وزیر بهداشت خواست تا جسارت کرده و آمار «تماس‌های جنسی» میان دانشجویان علوم پزشکی کشور را ارائه کند.
با این آمار مشخص می‌شود آنچه سردار جعفری فرمانده سپاه در خصوص آمار ۹۰ درصدی حمایت از خامنه‌ای عنوان کرده تا چه اندازه بی‌اساس است.
پسرم می پرسد:
چرا باید ریاضی بخوانم؟
دلم می‌خواهد بگویم لازم نیست،
بی‌خواندن هم خواهی دانست که دو تکه نان
بیش از یک تکه است… (برتولت برشت)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar