tisdag 30 augusti 2016

سوء قصد داعش به جان یک کشیش در اندونزی اقدام یک

سوء قصد داعش به جان یک کشیش در اندونزی

اقدام یک فرد برای عملیات انتحاری در کلیسایی در اندونزی ناموفق بود ولی ۴ فرد زخمی برجای گذاشت.
daesh_asia
به گزارش«محبت نیوز»  صبح یکشنبه فردی به کلیسای سنت جوزف اندونزی، واقع در شهر میدان در شمال سوماترا حمله کرد. این حمله خسارت و آسیب خاصی در پی نداشت. پلیس اندونزی مهاجم را بازداشت کرده است.
به نقل از رویترز، به گفته شاهدان، فردی با حضور در کلیسا، پس از پایان یافتن مراسم مذهبی روز یکشنبه، با ایجاد انفجاری کوچک و پرتاب چاقو به سوی کشیش اقدام به حمله علیه این کلیسا کرد.
نیروهای پلیس شهر میدان اعلام کردند: «این حمله منجر به مجروح شدن کشیش و مهاجم شد که آسیب وارد شده، سطحی بوده است.»
سخنگوی پلیس شهر میدان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:« صبح روز یکشنبه گذشته حادثه‌ای تروریستی در کلیسای کاتولیکی سنت جوزف اتفاق افتاد. فرد حمله کننده مورد بازجویی قرار گرفته است و بمنظور کشف مواد منفجره، خانه وی بازرسی شد.»
این مقام پلیس اندونزی اعلام کرد پلیس از مظنون یک کارت شناسایی با نام “ایوان آرمادی هاسوگیان”، یک تکه کاغذ با نماد داعش و یک دستگاه موتورسیکلت و تبر و چاقو که در حمله مورد استفاده قرار گرفت، بدست آورد و ضبط کرد.
رئیس بخش تحقیقات جنایی پلیس در شهر مدان گفت: «آنچه که مشخص است سوء قصد به جان کشیش بوده و جان وی در خطر بود چرا که فرد مهاجم تلاش کرد تا کشیش را مورد حمله قرار دهد.»
به نوشته روز دوشنبه تارنمای “جاکارتا پست”، بازوی چپ این کشیش ۶۰ ساله هنگام حمله این عامل حمله تروریستی زخمی شد.
در سال‌های اخیر بسیاری از سکنه اندونزی تحت تاثیر گروه‌های شبه نظامی نظیر القاعده و دولت اسلامی (داعش) قرار گرفته‌اند و اقدامات شبه نظامی در این کشور افزایش داشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar