onsdag 31 augusti 2016

عضو شورای شهر تهران: چند عضو شورا و مدیر شهرداری وام کلان کم بهره گرفتند

عضو شورای شهر تهران: چند عضو شورا و مدیر شهرداری وام کلان کم بهره گرفتند

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویرایسنا
عنوان تصویررحمت الله حافظی
رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، تعدادی از اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری تهران را متهم کرده است که در "دام افتادند" و وام‌های کلان، تا ۴۰۰ میلیون تومان، با بهره پایین گرفته‌اند.
به گزارش ایلنا آقای حافظی گفته است مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه از شورای شهر و شهرداری تهران تحقیق کند. او گفته است: "این تسهیلات، سنگین و تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده و سودهای آن ناچیز و شبه قرض‌الحسنه است."
این عضو شورای شهر تهران گفته است در حالی که همه اعضای شورای شهر تهران صاحب خانه هستند، زمستان سال گذشته برای آنها تعاونی مسکن تشکیل شد. آقای حافظی گفته است: "دوستان گفتند برای فرزندانمان است. قرار نیست که برای فرزندانتان از این ظرفیت و فضایی که ایجاد شده سوء استفاده کنید."
به تازگی شهرداری تهران متهم شده است که املاکی را با تخفیف‌های نامتعارف به اعضای شورای شهر، مدیران ارشد شهرداری و برخی مدیران دیگر فروخته است. سایت معماری نیوز، که اولین بار این اتهامات را مطرح کرده، تصویری از یک نامه سازمان بازرسی را منتشر کرده که در آن شهرداری تهران به "ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری" و تضییع اموال عمومی به مبلغ ٢٢٠٠ میلیارد تومان متهم شده است.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، امروز در نامه‌ای خطاب به محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، سند منتشر شده را "مخدوش" و اخبار منتشر شده در این زمینه را "اغراق‌آمیز و ناقص" خوانده است.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، به میزان - خبرگزاری قوه قضائیه - گفته است: "نامه مرتبط با واگذاری املاک به مدیران شهرداری که در رسانه‌ها قرار گرفته فوق محرمانه بوده و اسامی قطعی در آن وجود نداشته است."
آقای چمران در عین حال گفته است: "اینکه املاکی به برخی از افراد داده شود تا آنها بتوانند صاحب خانه شوند امری است که در تمام ارگان‌ها رایج بوده است." رئیس شورای شهر تهران واگذاری زمین به اعضای شورای شهر را تکذیب کرده است.
کپی رایت تصویرتسنیم
آقای قالیباف در نامه امروز خود به دادستان کل کشور گفته است که "هیچ خط قرمزی در برخورد با جرم و فساد" ندارد و از قوه قضاییه می‌خواهد که به هر سوءاستفاده احتمالی در شهرداری رسیدگی کند.
او هم مثل رئیس شورای شهر خواسته است که قوه قضاییه با کسانی که با اتهامات نادرست آبروی افراد را برده‌اند برخورد کند.
ایلنا می‌گوید سایت معماری‌نیوز، که منبع اولیه گزارش‌ها در این زمینه بوده، در ایران فیلتر شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar