söndag 21 augusti 2016

یونان خواهان ایجاد یک بانک اطلاعاتی فراملی برای پناهجویان غرق شده است

یونان خواهان ایجاد یک بانک اطلاعاتی فراملی برای پناهجویان غرق شده است

تقریبن هر روز اجساد مهاجرانی که از دریای اژه یا مدیترانه عازم اروپا بودند در سواحل یونان و ایتالیا پیدا می شود. در طول تابستان هزاران نفر در این مسیر کشته شدند.
ref787
به گزارش«محبت نیوز» با توجه به موج گسترده مهاجرت به کشورهای اروپایی هنوز تعداد دقیق قربانیان پناهجو و هویت همه آنها مشخص نیست و گاه حتی خانواده ها از مرگ عزیزانشان مطلع نمی شوند.
تنها راه شناسایی هویت قربانیان این است که مقامات این کشورها «دی ان ای» فرستاده شده توسط بستگان مهاجران را با «دی ان ای» کسانی که غرق شده اند، مقایسه کنند.
به نقل از “یورو نیوز” در یونان، آزمایشگاه مرکز پزشکی قانونی از اکتبر سال گذشته بطور جدی در این زمینه فعال شده است اما به گفته مدیر این مرکز، تلاش یونان به تنهایی کافی نیست.
پنلوپ مینیاتی، مدیر مرکز پزشکی قانونی یونان خواهان ایجاد یک بانک اطلاعاتی فراملی است. او می گوید: «ضروری است پایگاهی از داده ها ایجاد شود. نه فقط پایگاه داده هایی در هر کشور برای همان کشور، بلکه پایگاه داده هایی که با دیگر پایگاههای داده ها سازگار باشد و امکان تبادل اطلاعات فراهم شود.»
به گفته مدیر این مرکز ۸۰ درصد از ۶۴۷ نمونه ثبت شده در پایگاه داده های پلیس پزشکی قانونی آتن، داده های متعلق به مهاجران است که بسیاری از آنها نیز طی یکسال گذشته اضافه شده است.
او می افزاید: «شماره تلفن ما اکنون برای خیلی ها شناخته شده است. مردم زیادی به ما تلفن می زنند و می گویند نمی توانند اطلاعاتی درباره عزیزانشان به دست آورند. به همین دلیل ما تلاش می کنیم در این زمینه هم به مردم کمک کنیم، اگرچه که این کار وظیفه ما نیست.»
بنا به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از سه چهارم از تعداد ۴۰۲۷ مهاجری که در سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان جان باختند، قربانیان مسیر لیبی به ایتالیا در دریای مدیترانه بودند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar