tisdag 30 augusti 2016

نیمی از آلمانی‌ها با دور چهارم صدراعظمی مرکل مخالفند

نیمی از آلمانی‌ها با دور چهارم صدراعظمی مرکل مخالفند

نتایج یک نظرسنجی در آلمان نشان می دهد که نیمی از مردم این کشور مخالف صدارت اعظمی مجدد مرکل هستند.
به گزارش«محبت نیوز» زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون آلمان آنگلا مرکل صدراعظم این کشور را متهم کرد که هنگام پذیرش یک میلیون و ۱۰۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۵ مشکلات ناشی از این اقدام را دست‌کم گرفت.
گزارشها حکایت از این دارند که آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲ سال از صدراعظمی‌اش می‌گذرد. برمبنای نظرسنجی‌ها تنها ۴۲ درصد شهروندان آلمان خواستار ادامه فعالیت مرکل به عنوان صدراعظم هستند. مرکل در مصاحبه‌ تابستانی خود به بعضی مشکلات آلمان پرداخت.
صدراعظم آلمان روز یکشنبه در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) ضمن دفاع از سیاست پناهجویی خود از کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد که همبستگی لازم را برای تقسیم عادلانه پناهجویان نداشته‌اند.
خانم مرکل در این باره گفت بعضی از این کشورها به هیچ وجه حاضر به پذیرش پناهجویان مسلمان نیستند. او در باره این شیوه بررسی مشکلات گفت این اقدام راه حلی مناسب برای حل مشکل پناهجویان در اروپا نیست.
مصاحبه قائم مقام صدراعظم آلمان درست در همان روزی برگزار می شود که گروه راست افراطی “جنبش هویت” برای اعتراض به سیاست پناهجوئی دولت دروازه تاریخی براندنبورگ برلین را، که سمبل یکپارچکی و قدرت آلمان است، برای چندین ساعت اشغال کرد. این حرکت اعتراضی روز شنبه ۲۷ اوت صورت گرفت. جنبش هویت به عنوان یک گروه بیگانه ستیز و ضداسلامی ابتدا در فرانسه شکل گرفت و بعد در آلمان هم اعلام موجودیت کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar