fredag 26 augusti 2016

وزیر اطلاعات ایران: ۱۵۰۰ جوان ایرانی قصد داشتند به داعش بپیوندند

وزیر اطلاعات ایران: ۱۵۰۰ جوان ایرانی قصد داشتند به داعش بپیوندند

  • 9 ساعت پیش
کپی رایت تصویرایسنا
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران می‌گوید بیش از ۱۵۰۰ جوان ایرانی که قصد پیوستن به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را داشتند، شناسایی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم آقای علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم گفت بعد از شناسایی از این افراد دعوت شده یا "در قالب بازداشت" فراخوانده شده‌اند.
وزیر اطلاعات گفته است که بر اساس موضع "قرآن و رسول اکرم" با این افراد صحبت شده و از پیوستن آنها به داعش جلوگیری شده است.
در ماه‌های گذشته بارها مقام‌های ایران از دستگیری یا کشتن افراد و گروه‌های "تروریستی" و "تکفیری" در نقاط مختلف ایران به ویژه غرب کشور خبر داده‌اند.
+ بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات ایران از شناسایی هسته‌های مرتبط با داعش خبر داد
روز چهارشنبه سوم شهریور وزیر اطلاعات خبر داد که نیروهای ایرانی ابوعایشه کردی، "فرمانده تیپ موصل داعش" را در غرب کشور کشته‌ و تعدادی از همراهان او را دستگیر کرده‌اند.
ده روز پیش هم استاندار کرمانشاه گفت که یک تیم انتحاری وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) که برای انجام عملیات در نقاط مختلف و شهرهای مرکزی ایران از مرز عبور کرده بودند طی روز گذشته و امروز در یکی از محلات شهر کرمانشاه و یک شهر دیگر استان منهدم شدند.
داعش از دو سال پیش بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را اشغال کرده و می‌گوید قصد برقراری حکومت اسلامی دارد.
فرماندهان نظامی و مقام‌های دولتی ایران پیش از این بارها گفته‌اند که عمق چهل کیلومتری مرز ایران خط قرمزی است که برای پیشروی داعش تعیین کرده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar