onsdag 31 augusti 2016

نوکیش مسیحی زندانی مریم نقاش زرگران به مرخصی درمانی اعزام شد

زندان اوین به مرخصی درمانی «قابل تمدید» اعزام شد.
به گزارش «محبت‌نیوز» پس از هفته‌ها مخالفت مسئولان زندان با مرخصی مریم(نسیم) نقاش زرگران، این زندانی مسیحی روز یک‌شنبه هفتم شهریورماه، (۲۸ اگوست ۲۰۱۶) به مرخصی درمانی، قابل تمدید اعزام شد.
این در حالیست که او ۱۷ خرداد ماه سالجاری نیز به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، اما کمتر از یک هفته درحالیکه به تشخیص پزشکان همچنان باید دوره درمانی خود را طی می‌کرد دادستانی با فشار اطلاعات سپاه با تمدید مرخصی او مخالفت کرد. از این رو این نگرانی وجود دارد که تجربه گذشته بار دیگر تکرار شود و همچنان مراحل درمانی این زندانی عقیدتی ناتمام بماند.
با وجود تشخیص تیم پزشکی مستقر در بهداری اوین مبنی بر لزوم رسیدگی به اوضاع جسمی مریم در بیمارستان‌های تخصصی او مجبور شد در برابر مخالفت‌های دادستانی دو بار دست به اعتصاب غذای طولانی مدت بزند که همین موضع به شدت جسم او را ضعیف و بیماری‌هایش را تشدید کرد.
حال او بقدری وخیم شده بود که «زهرا پورنوحی لنگرودی» مادر این زندانی در پیامی ویدیوئی از رسانه‌ها خواست تا صدایش را به گوش مسئولین برسانند تا آنجا که اعلام کرد «هر لحظه انتظار دارم یک خبر بد برسد»
او علاوه بر عارضه قلبی در نتیجه اعتصاب‌های طولانی و ماه‌ها تحمل شرایط زندان دچار افسرگی روحی نیز شده بود و به گفته مادرش «هر لحظه امکان داشت دست به کاری بزند که نباید».
نقاش‌زرگران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده درحالی که تا کنون تفهیم اتهام نشد. وی در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست استفاده از «حق آزادی مشروط» دست به اعتصاب غذا زد و با وجود بیماری‌های شدید جسمی و روحی از جمله عارضه قلبی و افسردگی تا روز یکشنبه دهم مرداد آن را ادامه داد. در نهایت پس از ۲۷ روز اعتصاب غذا با قول مساعد مسئولین به اعتصاب خود پایان داد.
وی که حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و برهمین اساس تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
علاوه بر این او در یک سال اخیر با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شد که پس از ماه‌ها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماری‌های دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک معتمد زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی همچنان از درد بسیار رنج می‌برد.
زرگران در شرایطی دوران زندانش را طی می کند که به کم خونی شدید، بیماری قند و چربی خون مبتلاست و به دلیل عدم صدور مجوز از سوی نهادهای قضائی مربوطه پروسه درمانی وی مغفول مانده است.
او اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی‌ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده وی همراه بود، اغلب در مکان‌های غیر رسمی و حول پرسش از کلیسای خانگی و جامع ادامه یافت. از طرفی از وضعیت وثیقه ۳۵۰ میلیونی او نیز خبری نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar