onsdag 24 augusti 2016

کشف تاریخی تندیس “عیسی مسیح” در فریدونشهر

کشف تاریخی تندیس “عیسی مسیح” در فریدونشهر

مسیحیت در ایران تاریخ و پیشینه غنی دارد که هر روزه با کشف آثار تاریخی بیش از گذشته واقعیت این ریشه و پیشینه مسیحیان در ایران هویدا می گردد.
در حین
به گزارش«محبت نیوز» دو فروشنده اشیاء تاریخی توسط پلیس آگاهی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدون شهر دستگیر شدند.
لابور محقق فرانسوی معتقد است که چون کتاب اعمال رسولان در حدود سال ۷۰ میلادی نوشته شده نشان‌دهندۀ این است که مسیحیان ساکن در امپراطوری روم (مغرب زمین) در آن زمان یقینن با جوامع مسیحی سرزمین‌های دوردست مشرق‌زمین آشنایی و مراوده داشته‌اند.
او نتیجه می‌گیرد که در سال‌های ۷۰ تا ۸۰ میلادی مسیحیت در بخش بین‌النهرین واقع در شرق امپراطوری روم که تحت سیطرۀ امپراطوری اشکانی بود، رواج داشته و از آنجا به سراسر امپراطوری اشکانی نیز گسترش یافته است.
در همین زمینه محمدی مسئول دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار از کشف یک شیء تاریخی از دو فروشنده متخلف اشیاء تاریخی در فریدونشهر خبر داد.
وی گفت: این شیء، تندیس عیسی مسیح به قطر ۳۰ سانت و طول ۷۵ سانتی متر بوده که از جنس برنج زرد و دارای ارزش تاریخی است و برای فروش توسط دو نفر از استان های همجوار به روستای خویگان فریدونشهر آورده شده بود.
محمدی ادامه داد: این دو نفر توسط پلیس آگاهی شهرستان و با همکاری نزدیک یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
مسئول دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر کارشناسی دقیق این شیء تاریخی را منوط به نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان دانست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar