torsdag 23 juni 2016

مردی که می‌گوید مدتی هم‌بستر عمر متین بوده: 'کشتار اورلاندو یک انتقام بود'

مردی که می‌گوید مدتی هم‌بستر عمر متین بوده: 'کشتار اورلاندو یک انتقام بود'

بی بی سی : مردی که مدعی دوستی با عمر متین است با چهره گریم شده و صدای دستکاری شده و نام مستعار برابر دوربین یونی‌ویژن قرار گرفت

مردی که با نام مستعار و چهره گریم شده حاضر به مصاحبه شده و مدعی است برای مدتی با مسئول کشتار اورلاندو رابطه جنسی داشته، می‌گوید انگیزه پشت اقدام عمر متین انتقام بوده است.

شبکه یونی‌ویژن که از پربیننده‌ترین شبکه‌های لاتین‌تبارها در آمریکا است در گفتگو با مردی که او را با نام مستعار 'میگوئل' معرفی کرد، از او در مورد رابطه‌اش با عمر متین پرسیده و نظر او را در مورد انگیزه‌های احتمالی عمر متین برای کشتن ۴۹ نفر در باشگاه شبانه همجنس‌خواهان در مرکز شهر اورلاندو جویا شده است.

میگوئل گفته به اعتقاد او عمر متین می‌خواسته از همجنس‌خواهان اهل پورتو ریکو انتقام بگیرد چرا که یکی از دو مرد همجنس‌خواه اهل پورتوریکو که با عمر متین پیش‌تر رابطه جنسی داشته‌اند بعدا به او گفته بوده اچ.ای.وی مثبت است.

"او (عمر متین) خیلی ترسیده بود. از او پرسیدم تست دادی؟ گفت رفتم داروخانه و بسته آزمایش را تهیه کردم و تست دادم. جواب منفی بود اما همون موقع که جواب را نگرفتم، حدود ۴-۵ ماه طول کشید تا جواب بگیرم... از او پرسیدم حالا چه می‌خواهی بکنی؟ گفت: کاری می‌کنم که اون‌ها سزای کارشان را ببینند."

میگوئل که با چهره گریم شده و نام مستعار برابر دوربین نشسته بود و صدای او هم برای حفظ هویتش توسط کامپیوتر دست‌کاری شده بود، به یونی‌ویژن گفته از نظر او عمر متین "صد درصد همجنس‌خواه" بوده است.

میگوئل گفته رابطه او با عمر متین، سال گذشته و از طریق یکی از وبسایت‌های دوست یابی برقرار شده بوده است.

"او (عمر میتن) عاشق مردان همجنس‌خواه لاتین‌تبار بود. از پوست قهوه‌ای آنها خوشش می‌آمد اما احساس می‌کرد از سوی آنها طرد می‌شود. او خاطرات خیلی بدی از باشگاه پالس داشت."

میگوئل در پاسخ به این پرسش که چرا خواسته رابطه‌اش را با عمر متین فاش کند گفته "وقتی خبر را شنیدم اول به خودم گفتم این نمی‌تونه کار مردی باشه که من می‌شناختم. امکان نداره اون باشه."

آن طور که این مرد به یونی‌ویژن گفته عمر متین هیچ گاه نام واقعی خودش را برای او فاش نکرده و صرفا گفته ازدواج کرده و یک پسر دارد و گفته بوده '۳۵ ساله' است.

عمر متین که هنگام مرگ ۲۹ سال سن داشت، روز دوازهم ژوئن به باشگاه شبانه همجنس‌خواهان پالس حمله کرد و علاوه بر کشتن ۴۹ نفر که اکثرا لاتین‌تبار بودند، دهها نفر دیگر را هم زخمی کرد و خود در پی شلیک پلیس از پای درآمد.

به گفته 'میگوئل' این دو ۱۵-۲۰ بار همدیگر را ملاقات کرده‌اند و آخرین ملاقات آنها همین دسامبر گذشته بوده است.

مردی که یونی ویژن با نام میگوئل معرفی کرده، گفته به محض مطلع شدن از کشتار اورلاندو با پلیس تماس گرفته و اطلاعاتش را در اختیار آنها گذاشته است.

یونی ویژن می‌گوید صحت این ادعا را از مقام‌های پلیس جویا شده و آنها تایید کرده‌اند که 'میگوئل' با آنها تماس گرفته بوده است. هر چند بی‌بی‌سی نمی‌تواند صحت و سقم این ادعا را مستقلا تایید کند.

در همین حال، امروز چهارشنبه (۲۲ ژوئن - دوم تیر) لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا گفته با وجود تحقیقات گسترده‌ای که صورت گرفته شاید هیچ‌گاه نتوان فقط یک انگیزه را به عنوان انگیزه اصلی پشت اقدام عمر متین معرفی کرد.

"در عین حال که اطلاعات‌مان در مورد او بیشتر شده و حالا بهتر می‌دانیم که او که بوده و چه می‌کرده، با وجود این من هیچ احتمال و انگیزه‌ای را نمی‌خواهم نادیده بگیرم و کنار بگذارم."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar