lördag 25 juni 2016

لغو یک ساله مجوز شرکت اتوبوس‎رانی مقصر در حادثه تصادف اتوبوس سربازان

لغو یک ساله مجوز شرکت اتوبوس‎رانی مقصر در حادثه تصادف اتوبوس سربازان

واژگونی یک دستگاه اتوبوس شرکت «میهن نور» که حامل سربازان تحصیل‌کرده پادگان «05» کرمان به سمت اهواز بود و جان باختن 20 سرنشین آن، منجر به تعلیق یک ساله مجوز فعالیت شرکت اتوبوس رانی مقصر شد.

به گفته سرهنگ «داوود قاسمیان»، جانشین رییس پلیس‌راه راهور ناجا، پس از تشکیل کمیسیون ماده 12 «قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حمل و نقل بار و مسافر»، اعضای کمیسیون شرکت تعاونی میهن نور کرمان را به دلیل دست‌کاری در سیستم اصلی خودرو و نصب باک اضافه، عدم بازدید مدیر فنی از اتوبوس یادشده، ممهور نکردن صورت‌وضعیت مسافری به مهر شرکت، حمل کالای غیرمجاز، حمل مسافر اضافه بر ظرفیت و عدم دریافت مجوز حرکت کاروانی از پلیس‌راه برای 15 دستگاه اتوبوس در اختیار این شرکت که مسافران خاص، ازجمله سربازان پادگان 05 را حمل می‌کرد، متخلف شناخته شد.
به نوشته خبرآنلاین به نقل از قاسمیان، در همین راستا پروانه فعالیت این شرکت تعاونی به استناد تبصره یک ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 12 آیین‌نامه اجرایی این قانون، به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمد.

چهارشنبه گذشته این اتوبوس در نزدیکی نی‌ریز به دره‌ای سقوط کرد و 20 تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند. 13 تن از کشته‌شدگان سرباز بودند. این حادثه با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه روبه روشد. دو روز پس‌ازاین اتفاق اما جزییات بیش تری از این حادثه تلخ توسط مسوولان مختلف به رسانه‌ها داده شد. «حریرچی»، قائم‌مقام وزیر بهداشت یکی از مسوولانی بود که با صراحت از حمل مواد مخدر، انبه و مسافر افغان قاچاق توسط این اتوبوس پرده برداشت.

در پی درج خبر این تعلیق، «مسعود جمیلی»، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان در این رابطه به «خبرآنلاین» گفته است: «رسیدگی به تخلفات در تهران انجام و سپس رأی به ما ابلاغ می‌شود. هنوز چیزی در این مورد به ما ابلاغ نشده اما به‌محض این که ابلاغ شود، ما اجرا می‌کنیم.»

وی تاکید کرده است که باید نظارت بر اتوبوس‌ها را افزایش دهند: «اتوبوس حامل این سربازان متعلق به شرکت حمل‌ونقل همکاران در سیستان و بلوچستان بود و شرکت میهن نور از آن کمک گرفت. بااین‌حال باید نظارت افزای

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar