torsdag 23 juni 2016

گروه دولت اسلامی «خراسان» ، دست و پای جوان افغان را برید

گروه دولت اسلامی «خراسان» ، دست و پای جوان افغان را برید

داعش افغانستان، خود را بخشی از گروه دولت اسلامی عراق و سوریه می‌داند و اعضای آن با «ابوبکر بغدادی» خلیفه دولت اسلامی بیعت کرده‌اند.
daesh_afghan
به گزارش«محبت نیوز»- پس از آنکه نماینده ایران در  جلسه بحث شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت افغانستان نسبت به ظهور و رشد گروه دولت اسلامی و شاخه‌های آن مثل داعش ولایت خراسان، نهضت اسلامی ازبکستان و نهضت اسلامی ترکستان شرقی اطلاع داد، در تازه ترین خبرها گروه دولت اسلامی در افغانستان دست و پای یک شهروند افغان را قطع کرد.
این گروه اسلامی که در افغانستان با نام «ولایت خراسان» دست به جنایت می‌زند روز گذشته در اقدامی هولناک دست راست و پای چپ یک مرد افغان را به اتهام «فساد فی الارض» از مُچ قطع کرد.
گروه تروریستی دولت اسلامی که طی سالیان اخیر در عراق و سوریه فجیع‎ترین جنایات از جمله کشتار، شکنجه، بردگی جنسی را  در مورد مسیحیان و ایزدی ها مرتکب شده، مدتی است که در افغانستان نیز حضور خود را علنی کرده و جنایت‌های متعددی را مرتکب شده است.
داعش افغانستان، خود را بخشی از گروه دولت اسلامی عراق و سوریه می‌داند.
این گروه اسلامی محدوده کشورهای افغانستان و پاکستان را به عنوان «ولایت خراسان» و بخشی از قلمرو خلافت خودخوانده تحت رهبری خود می‌داند.
پیش از این، مقام‌های دولتی افغانستان، گروه دولت اسلامی را تهدیدی برای امنیت آن کشور خوانده و گفته بودند که این گروه مشمول برنامه گفتگوهای صلح با شورشیان نخواهد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar